PostNL gaat zijn dienstverlening uitbreiden nu het gedrag van webshop-kopers verandert. Het bedrijf ziet een forse groei van het aantal producten dat online wordt besteld, waarbij het niet alleen gaat om boeken, schoenen of kleding. Er worden steeds meer ‘zwaardere producten’ aangekocht, zei ceo Herna Verhagen tegen het Radio1 Journaal, waaronder zaken als koelkasten, tv’s en wasmachines.
‘Meer pakketten en meer bijzondere producten bieden mogelijkheden voor nieuwe dienstverlening’, aldus Verhagen, zoals het aansluiten van tv’s of wasmachines. ‘In de toekomst gaan we dat zeker doen. We beleveren hem nu al maar gaan hem ook aansluiten.’ Volgens Verhagen past dit bij de core competence van PostNL: ‘Het is nog steeds logistiek’.
5 procent meer pakketten
PostNL maakte vanochtend de kwartaalcijfers bekend. De Nederlandse postmarkt kromp vorig kwartaal met 11,5 procent. Dankzij de bezuinigingen en duurdere postzegels bleef de daling van de omzet beperkt tot 3 procent.
PostNL bezorgde wel ruim 5 procent meer pakketten dan een jaar eerder, waardoor de opbrengsten van de pakketdienst met 2 procent stegen. Verhagen,maakte in het Radio1 Journaal verder bekend dat het geen stijging van de prijzen verwacht in de pakketenmarkt: ‘Die is redelijk constant.’
Postzegels duurder dit jaar
Wel zullen de postzegels dit jaar duurder worden. Hoeveel, dat maakte ze niet bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!