Het automerk claimt met de campagne de eerste online race te hebben gemaakt, op basis van echte videobeelden. In de film worden gebruikers uitgedaagd met de nieuwe Peugeot 308 GTi de ‘perfecte lijn’ te rijden op het Circuit de Charade in Frankrijk.
Na onder andere de veelbekroonde ‘Catch the Dragon’-campagne vroeg Peugeot dpdk opnieuw een interactieve campagne in het verlengde van de internationale televisiecommercial te ontwikkelen.
‘Het bijzondere aan deze productie is dat we erin zijn geslaagd om echte beelden van 25 verschillende GoPro’s te combineren tot een interactieve full screen film’, aldus Michael Vromans, creative director dpdk. ‘Om dit te kunnen realiseren hebben wij zelf laser gesneden onderdelen ontwikkeld om alle camera’s op een 7 meter brede installatie te bevestigen.’
Chase the Line is inmiddels de zesde campagne die DPDK voor Peugeot heeft ontwikkeld, na onder andere de 208 GTi-game, de Catch the Dragon-campagne en de Virtual Reality-ervaring.
De interactieve racefilm is vanaf vandaag te spelen op de campagnewebsite: chase-the-line.com
Making of:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!