Overslaan en naar de inhoud gaan

ORN verdwijnt en gaat op in Ster

ORN, de reclameverkoper voor de regionale publieke zenders, wordt opgeheven. Ster gaat de verkoop van reclame voor publieke zenders doen.
ORN reclame
© Credits: Jaap Schuurman/ORN website
ORN reclame
© Credits: Jaap Schuurman/ORN website

ORN, de reclameverkoper voor de regionale publieke zenders, wordt opgeheven. STER gaat per 1 januari de verkoop van reclame voor publieke zenders doen. Dat hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

In eerste instantie kunnen organisaties dat alleen als totaalpakket voor radio of tv inkopen; een campagne is dan in één keer zicht- of hoorbaar in alle regio's.

Frank Volmer, algemeen directeur Ster: ‘De toevoeging van regionale zenders aan ons aanbod is heel waardevol en tegelijk heel logisch. Het zorgt voor een mooie, natuurlijke mix met de landelijke zenders en de mogelijkheid om via Ster een nog groter publiek te bereiken.’

Al sinds 2017 is er sprake van een samengaan van ORN en STER, of in ieder geval een verregaande samenwerking. De regionale zenders – verenigd in ROOS - gaven toen al toestemming.

Met het verdwijnen van ORN komt er een einde aan een tijdperk. ORN kwam vaak hoog in het Media Report en was een winstgevende en goed draaiende organisatie onder directeur Clement Postmus. Hij stapte in 2018 op. Momenteel is Frank Eijken statutair directeur.

Eijken: 'ORN heeft altijd een bijzondere positie op de nationale reclamemarkt gehad. Maar door externe marktontwikkelingen is onze positie niet meer toekomstbestendig. ORN heeft in Ster een stabiele partner gevonden om onze verkoopactiviteiten voort te zetten.’

Het is nog niet duidelijk of het team van ORN meegaat naar STER. Later meer daarover. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in