NPO Radio 2 verstevigt positie als marktleider
NPO Radio 2 behaalt in de luisterperiode oktober en november een marktaandeel van 12,5% in 10+. Dit is 0,3% hoger dan een maand eerder en maar liefst 0,7% hoger dan dezelfde periode een jaar geleden. Ook in de doelgroep 25-67 blijft NPO Radio 2 aan kop. De zender ziet daar deze periode een luistertijdaandeel van 14,3%. Dit is 0,5% hoger dan vorige luisterperiode, toen NPO Radio 2 in deze doelgroep een aandeel van 13,8% noteerde.
NPO Radio 4 en 5 zien hoogste cijfers dit jaar in 55+
NPO Radio 4 behaalt deze luisterperiode een aandeel van 4,4% in 55+, de kerndoelgroep van de zender. Niet eerder dit jaar was dit aandeel zo hoog. Dat geldt eveneens voor NPO Radio 5 in 55+. De zender ziet daar deze periode met 13,4% de hoogste cijfers in de kerndoelgroep dit jaar.
Beide zenders zien daarnaast een stijging in 10+. NPO Radio 4 groeit met 0,1% naar een aandeel van 2,4%. NPO Radio 5 stijgt met maar liefst 0,7% ten opzichte van de vorige luisterperiode en noteert een marktaandeel van 7,1%.
NPO 3FM blijft stabiel en behaalt met 2,6% hetzelfde marktaandeel als vorige maand. Nieuws- en actualiteitenzender NPO Radio 1 daalt licht, van 8,3% naar 7,8%.
Het Glazen Huis is van start
Ook in de laatste weken van dit jaar zijn er nog mooie resultaten te behalen bij NPO Radio. Zo startte zondag 3FM Serious Request met het Glazen Huis in Amersfoort. 3FM-dj’s Barend, Sophie en Rob zamelen een week lang geld in voor stichting Het Vergeten Kind.
Knallend het jaar uit met NPO Radio 2
En daarna is het niet klaar met de radio-evenementen: traditiegetrouw sluit NPO Radio 2 het jaar af met de Top 2000. Van 25 tot en met 31 december is dé lijst der lijsten te horen.
Dit jaar is het voor het eerst mogelijk om – naast op radio – ook op televisie bij hét radio-evenement van het jaar aanwezig te zijn via NPO 1 Extra. Vorig jaar keken maar liefst ruim 2 miljoen mensen naar de finaledag op dit themakanaal. Gemiddeld trok de livestream dagelijks een publiek van 1,4 miljoen kijkers en op weekenddagen gemiddeld 1,6 miljoen kijkers. Dat biedt mooie kansen voor merken. Check hier de mogelijkheden om hierbij aanwezig te zijn.
Groeit jouw merk in 2023 met NPO Radio?
Naast knallend het jaar uit, kan je ook knallend het jaar in op NPO Radio. Met het schaatsen en shorttrack op NPO Radio 1, de Zeroes Request op NPO 3FM, de Klassieke Filmmuziek Top 100 op NPO Klassiek en de Week van de jaren ’60 op NPO Radio 5 is er ook in januari en februari voldoende te beleven
Horen we jouw merk straks op NPO Radio?
Al met al zijn er ook de komende periode weer volop kansen voor jouw merk om te profiteren van het grote publiek van de NPO-radiozenders. Wil je meer weten over wat radio voor jouw merk kan doen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!