Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 domineert december, Qmusic jaarmarktleider in commerciële doelgroep

Eerste jaar nieuwe luisteronderzoek NMO.
Top2000
© NPO Radio 2
Top2000
© NPO Radio 2

Dankzij de Top 2000 is NPO Radio 2 marktleider in december in zowel de commerciële doelgroep 20-49 als 13+. In 20-49 heeft de publieke zender een aandeel van 22,3 procent. Met een ongekend marktaandeel van ruim 41 procent in de laatste week van 2023, kwam NPO Radio 2 ook in 13+ aan kop in heel december met 20,3 procent.

De tweede plaats in 20-49 is voor Qmusic met 19,5 procent, voor Radio 10 met 15,9 procent. Talpa Network-zender Radio 10 scoorde de afgelopen weken ook al goed met de Top 4000 en was zelfs even marktleider. In 13+ staat Radio 10 in december op een tweede plaats.

Sky Radio scoorde ook met de kersthits. Radio 538 zakte in december terug naar 8,1 procent. NPO 3FM wist in de commerciële doelgroep geen progressie te boeken met het Glazen Huis, in 13+ steeg het aandeel wel.

Radio Veronica beleefde in december een dieptepunt met slechts 1,1 procent in 20-49 en 1,3 in 13+.

Het is het eerste volledige jaar van het nieuwe NMO luisteronderzoek. Alle cijfers zijn daarom niet te vergelijken met vorig jaar.

 

related partner content for mobile comes here
Luistercijfers december 23

Qmusic marktleider in 2023

Qmusic is over heel 2023 marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. met 22,3 procent. NPO Radio 2 en Radio 10 zijn tweede en derde. In 13+ staan dezelfde drie zenders in de top-3, maar daar is NPO Radio 2 marktleider voor Qmusic en Radio 10. Joe, dat vanaf de nieuwe FM-verdeling per september meedoet, heeft de zesde plaats veroverd.

Later vandaag een analyse van het succes van zenders en hun 'lijstjes'.

Luistercijfers 2023
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in