NPO Radio 2 blijft marktleider 10+, Qmusic op 1 in commerciële doelgroep

Luistercijfers juni-juli 2021: lichte stijging vernieuwd Radio Veronica in 20-49.

123RF

NPO Radio 2 blijft in de periode juni-juli 2021 marktleider in 10+, maar verliest wel iets aan marktaandeel. Dat blijkt uit de nieuwste radiocijfers van NLO-GfK. NPO Radio 2 heeft een marktaandeel van 12,1, in dezelfde periode een jaar eerder was dat 12,3 procent. Qmusic komt steeds dichterbij met nu een marktaandeel van 11,9 procent (was 10,8 procent). 

De nummer 3 Radio 10 blijft gelijk in aandeel met 10,1 procent. Radio 538 levert fors in en daalt van 10,6 naar 9,5 procent. Daarmee is de zender nu vierde. Dankzij de sportzomer is NPO Radio 1 nu vijfde met een flinke groei in marktaandeel.

Verder stijgen NPO Radio 5 en Kink door en hebben de veranderingen bij Radio Veronica nog niet tot een groter marktaandeel geleid.

20-49

In de commerciële doelgroep 20-49 blijft Qmusic stijgen. Als marktleider komt de zender uit op 20,3 procent (was 18,6). Nummer 2 Radio 538 gaat van 15,8 naar 13,8 procent. NPO Radio 2 en Radio 10 zien het aandeel licht stijgen. 

Radio Veronica wint licht terrein. Kink blijft het goed doen met een stijging naar 1,8 procent (+0,7 procent).  

2049junjul

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie