De nieuwe mediawet verandert de regels voor influencer-marketing voorgoed
Een flink aantal zaken zijn nog niet in beton gegoten, maar de tijd van onbezorgd pionieren met influencermarketing is voorgoed voorbij.
Een lichte ergernis. Die klonk door in het verhaal van DDMA-juriste Naomi van der Louw over het handelen van het Commissariaat van de Media (CvdM) – of liever gezegd het lage tempo daarvan – wat betreft het duidelijkheid scheppen over de gevolgen van de nieuwe Mediawet voor influencers. Of Youtubers, zoals ze in de volksmond ook wel genoemd worden. Die nieuwe wet is op 1 november - na goedkeuring door de Eerste Kamer - in werking getreden en was al zo’n twee jaar in voorbereiding, maar het CvdM heeft nog altijd niet concreet in kaart gebracht wat influencers nou precies wel en niet mogen. Sterker nog, het is nog niet eens zo ver dat het een definitieve definitie van het begrip influencer heeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid