Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe mediawet verandert de regels voor influencer-marketing voorgoed

Een flink aantal zaken zijn nog niet in beton gegoten, maar de tijd van onbezorgd pionieren met influencermarketing is voorgoed voorbij.
Influencermarketing: de pionierstijd is voorbij
Influencermarketing: de pionierstijd is voorbij
© Shutterstock
Influencermarketing: de pionierstijd is voorbij
Influencermarketing: de pionierstijd is voorbij
© Shutterstock

Een lichte ergernis. Die klonk door in het verhaal van DDMA-juriste Naomi van der Louw over het handelen van het Commissariaat van de Media (CvdM) – of liever gezegd het lage tempo daarvan – wat betreft het duidelijkheid scheppen over de gevolgen van de nieuwe Mediawet voor influencers. Of Youtubers, zoals ze in de volksmond ook wel genoemd worden. Die nieuwe wet is op 1 november - na goedkeuring door de Eerste Kamer - in werking getreden en was al zo’n twee jaar in voorbereiding, maar het CvdM heeft nog altijd niet concreet in kaart gebracht wat influencers nou precies wel en niet mogen. Sterker nog, het is nog niet eens zo ver dat het een definitieve definitie van het begrip influencer heeft.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in