Nextdoor introduceert gesponsorde berichten, waarmee adverteerders op hyperlokaal niveau rechtstreeks verbinding kunnen maken met de 6.800 buurten die op het platform actief zijn. Adverteerders kunnen nationale campagnes lokaliseren en de gesponsorde berichten verschijnen direct in de tijdlijn van leden, die daarop kunnen reageren en aanbevelingen kunnen doen.
Het bedrijf werkt hiervoor samen met WebAds. Postcodeloterij is de eerste adverteerder die van gesponsorde berichten gebruikmaakt. Het gaat om een campagne met cadeaukaarten die winnaars kunnen besteden bij ondernemers in de buurt.
Privacy
Nextdoor is een buurtapp, waarop je buren leert kennen en informatie, spullen en diensten met elkaar kunt delen. De van oorsprong Amerikaanse app begon in 2016 in Nederland.
Vorig jaar kwam Nextdoor in opspraak wegens onder meer privacy-issues. Volgens consumentenprogramma Radar was de app niet zo besloten als werd beweerd. Nextdoor nam daarop maatregelen, zoals Michel Visser, country lead Nextdoor Nederland, in een blog uitlegde.
Echte naam
Visser zegt nu over de mogelijkheid tot hyperlokaal adverteren: 'Nextdoor-leden gebruiken hun echte naam en verifiëren hun adres, wat zorgt voor een merkveilige omgeving. Hierdoor kunnen wij adverteerders in staat stellen om hun naamsbekendheid en affiniteit te vergroten, verkoopconversie te stimuleren, de loyaliteit van klanten te verbeteren en mond-tot-mondreclame te stimuleren.'
Xavier Schijffelen, ceo van WebAds, meldt dat zich inmiddels zowel lokaal gerichte en gevestigde ondernemingen, als nationaal gerichte adverteerders die in een thuisomgeving van een gebruiker (maatschappelijk) relevant zijn, interesse hebben getoond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!