12,1 miljoen personen bekeken of beluisterden gezamenlijk in mei de online video- en audiostreams op Nederlandse sites en apps (82,1 procent, leeftijd 13 jaar en ouder). Dat blijkt uit de nieuwste cijfers uit het bereiksonderzoek GfK DAM
DPG Media behaalde het hoogste online bereik met zijn contentstreams, meer dan 8,6 miljoen personen. Hierbij zijn met name de video’s op AD en NU.nl populair.
Videostreams van Ster (NPO) werden door meer dan 5,3 miljoen personen bekeken in mei. NOS en videoplatform NPO Start zijn hiervoor de grootste kanalen waarop de video’s werden afgespeeld.
Ook meer dan 5 miljoen personen bekeken streams van uitgever Mediahuis, het meeste op websites en apps van De Telegraaf en Dumpert. Smartclip Streams bevatten de video ad streams van Ad Alliance.
Het merendeel van de Nederlandse streams werd bekeken op smartphones (50%), gevolgd door pc/Laptops (29%) en tablets (21%). Relatief gezien bekeken de meeste jongeren (13-34 jaar) de streams. Zij zijn verantwoordelijk voor 41 procent van de streamstarts van Nederlandse publishers in mei.
De dag met het hoogste bereik voor audio- en videostreams was zondag 23 mei, toen onder meer video’s van het Songfestival en Formule 1 in Monaco werden bekeken.
Bron: Online bereikcijfers GfK GXL / DAM, mei 2021
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!