Om de groeiende vraag naar creatief werk te kunnen opvangen is Mirabeau op korte termijn op zoek naar 25 ‘digital creatives’ als uitbreiding op het bestaande creatieve team. Het bureau is vooral op zoek naar art directors, strategen, creative consultants, UX designers, visual designers, analisten en front-end developers.
In 2015 was er al een sterke toename in het creatieve werk en die trend zet zich in 2016 onverminderd voort. De groei past volgens directeur Adjan Kodde in de bredere ontwikkeling van digitale transformatie waarbij voor veel organisaties de ‘customer experience’ aan moet sluiten op het verwachtingspatroon van de consument. Mirabeau helpt bedrijven in te spelen op snel veranderend (digitaal) klantgedrag waarbij het verschil wordt gemaakt door een creatieve insteek te bieden vanuit een digitaal perspectief.
De groeiende vraag heeft deels te maken met aanwas van nieuwe klanten. Zo tekende het bureau recent China Southern Airlines, de grootste luchtvaartmaatschappij van Azië,
waarvoor het hun wereldwijde app opnieuw gaat vormgeven en ontwikkelen. Deels is er sprake van meer inzet van designers en creatieven door intensieve, agile werkmethodes. Kodde: 'Al onze klanten zijn over op een agile werkwijze. Dit betekent dat er met frequente updates continu verbeteringen en uitbreidingen worden doorgevoerd. Bij deze ontwikkeling zijn de analisten en creatieven intensief betrokken in de multi-disciplinaire teams. Bij opdrachtgevers als Transavia, MoneYou en Maxeda werken we al langer met deze methode.'
In veel gevallen gaat het om zogeheten ‘blended teams’ met daarin mensen van de klant en Mirabeau en soms ook derde partij, bijvoorbeeld voor het ontwikkelen van de back-end systemen. Kodde: 'Business, user experience en technologie komen in deze teams samen. Met deze inrichting winnen we veel aan executiekracht en ontstaat de voedingsbodem voor digitale transformatie. Eenvoudig omdat digitale transformatie het best gedijt bij eerste kleine stapjes en door uitbreiding van het aantal agile teams in een versnelling kan worden gebracht.'
In de afgelopen maanden tekenden grote opdrachtgevers als KLM, APG, Achmea en China Southern meerjarige overeenkomsten om agile teams met UX expertise te leveren. Kodde: 'Dit betekent veel werk voor het bestaande creatieve team die bestaan uit circa tachtig personen. Met het oog op de lopende gesprekken met andere mogelijke opdrachtgevers verwachten we verdere groei. Vandaar dat we op zoek zijn naar 25 ervaren creatieven. Daarnaast hebben we onze interne recruitment capaciteit verhoogd om de groei te facilliteren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!