Premium

Mediaplatform Highsnobiety opent in Nederland. 'We richten ons op New Luxury jongeren'

Van sneakerblog tot invloedrijk platform voor jongeren. General manager in Amsterdam Stefanos Constantinou over Highsnobiety.

Stefanos Constantinou
Credits: Ruby Cruden

Het internationale mediaplatform voor jongeren Highsnobiety opent vandaag in Nederland. In 2005 begonnen als sneakerblog en uitgegroeid tot mediaplatform met alles rond de jongerencultuur.

Highsnobiety heeft een community opgebouwd van makers, vernieuwers, curatoren op het gebied van high-end mode, sport, kunst, entertainment en muziek.  Highsnobiety heeft een site, een e-commerceplatform en een creatief ‘inhouse’ bureau: HS+.

Stefanos Constantinou leidt Highsnobiety Amsterdam als VP brand partnerships en  general manager. Hij was tot voor kort VP Growth voor Virtue, het creatieve bureau van Vice Media Group.

Welke content kunnen we verwachten op het Nederlandse platform?

We produceren cultureel relevante inhoud. Onze redacteuren brengen het laatste nieuws op het gebied van mode, beauty, kunst, auto, klimaatverandering, politiek onrecht et cetera. Omdat we in Amsterdam aanwezig zijn, kunnen we in contact komen met de lokale gemeenschap. Dat wordt een belangrijk deel van onze activiteiten.’

Je richt je op jongeren en de jongerencultuur. Dat lijkt me een nogal brede groep. Hoe ziet de Highsnobiety-groep eruit?

‘We werken sinds een aantal jaar samen met Boston Consulting Group (BCG) om ons publiek te identificeren en te begrijpen. Het gaat om de zogenaamde “New Luxury”-markt waarin ze zich bewegen. Deze zeer invloedrijke consumentengroep koopt niet zomaar een product, maar zoekt ook naar het verhaal erachter. Ze zijn kritisch, maar zodra ze een product omarmen zijn ze de eersten die deze kennis willen delen met hun volgers. Deze pioniers vormen een markt voor merken die nog niet is aangeboord. Ze zijn invloedrijke en merkevangelisten. Samen met BCG blijven we ook driemaandelijks onderzoek doen naar wat deze jongeren beweegt.’

Waarom is Amsterdam een goede markt voor Highsnobiety?

‘Amsterdam is altijd het epicentrum geweest van de vrijheid van meningsuiting en een plek waar vaak culturele pioniers worden geboren. Deze culturele pioniers vormen de kern van ons publiek, dus het is logisch om hier aanwezig te zijn.’

Onderdeel van Highsnobiety is creatief bureau HS+. Eigenlijk net als bij Vice dat Virtue als eigen bureau heeft. Waarom is dat belangrijk?

‘Ik geloof sterk in een nauwe samenwerking tussen digitale en creatieve diensten en dat is wat Highsnobiety al jaren met succes doet. Steeds meer merken willen uitgever zijn en die mogelijkheid bieden we. Onze content- en creatieve teams werken samen en daarin verschillen we van andere publishers en bureaus.’

Wat is je doel voor Highsnobiety in het eerste jaar?

‘Onze eerste paar maanden staan in het teken van verbinding maken met ons publiek en partners, en daarna zorgen we ervoor dat we beide zo efficiënt mogelijk van dienst zijn en beginnen we met het opbouwen van meerjarige partnerschappen.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie