Het internationale mediaplatform voor jongeren Highsnobiety opent vandaag in Nederland. In 2005 begonnen als sneakerblog en uitgegroeid tot mediaplatform met alles rond de jongerencultuur.
Highsnobiety heeft een community opgebouwd van makers, vernieuwers, curatoren op het gebied van high-end mode, sport, kunst, entertainment en muziek. Highsnobiety heeft een site, een e-commerceplatform en een creatief ‘inhouse’ bureau: HS+.
Stefanos Constantinou leidt Highsnobiety Amsterdam als VP brand partnerships en general manager. Hij was tot voor kort VP Growth voor Virtue, het creatieve bureau van Vice Media Group.
‘We produceren cultureel relevante inhoud. Onze redacteuren brengen het laatste nieuws op het gebied van mode, beauty, kunst, auto, klimaatverandering, politiek onrecht et cetera. Omdat we in Amsterdam aanwezig zijn, kunnen we in contact komen met de lokale gemeenschap. Dat wordt een belangrijk deel van onze activiteiten.’
‘We werken sinds een aantal jaar samen met Boston Consulting Group (BCG) om ons publiek te identificeren en te begrijpen. Het gaat om de zogenaamde “New Luxury”-markt waarin ze zich bewegen. Deze zeer invloedrijke consumentengroep koopt niet zomaar een product, maar zoekt ook naar het verhaal erachter. Ze zijn kritisch, maar zodra ze een product omarmen zijn ze de eersten die deze kennis willen delen met hun volgers. Deze pioniers vormen een markt voor merken die nog niet is aangeboord. Ze zijn invloedrijke en merkevangelisten. Samen met BCG blijven we ook driemaandelijks onderzoek doen naar wat deze jongeren beweegt.’
‘Amsterdam is altijd het epicentrum geweest van de vrijheid van meningsuiting en een plek waar vaak culturele pioniers worden geboren. Deze culturele pioniers vormen de kern van ons publiek, dus het is logisch om hier aanwezig te zijn.’
‘Ik geloof sterk in een nauwe samenwerking tussen digitale en creatieve diensten en dat is wat Highsnobiety al jaren met succes doet. Steeds meer merken willen uitgever zijn en die mogelijkheid bieden we. Onze content- en creatieve teams werken samen en daarin verschillen we van andere publishers en bureaus.’
‘Onze eerste paar maanden staan in het teken van verbinding maken met ons publiek en partners, en daarna zorgen we ervoor dat we beide zo efficiënt mogelijk van dienst zijn en beginnen we met het opbouwen van meerjarige partnerschappen.’