De Belgisch-Nederlandse mediagroep Mediahuis en Wayne Parker Kent (WPK) hebben een principe-akkoord bereikt over de overname van WPK door Mediahuis. Mediahuis-dochter Telegraaf Media Groep (TMG) verwerft 100 procent van de aandelen in WPK.
Slaven Mandic gaat zijn rol als ceo WPK de functie van directeur advertising TMG vervullen. Beide partijen willen de handen ineen slaan richting de Nederlandse advertentiemarkt.
In mei 2017 nam Mediahuis nam al een strategisch belang in Wayne Parker Kent om 'de ambitieuze groeiplannen te ondersteunen'. Ceo Slaven Mandic stelde toen dat Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland moest worden. Ook moest het internationaal uitbreiden.
Wayne Parker Kent werd zo’n 8 jaar geleden opgericht door Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. De publishing portfolio omvat inmiddels 19 online magazines en bereikt zo’n 8 miljoen bezoekers per maand. Wayne Parker Kent geeft onder meer Froot.nl, NSMBL.nl, Famme.nl en Culy.nl uit. Onlangs nog nam het de titels Mama en Zo en J/M Ouders over.
'Innovatieve totaaloplossingen'
Naast de uitgeeftak heeft Wayne Parker Kent ook een contentmarketingbureau WPK/The Agency, waarmee campagnes worden gemaakt voor internationale merken als Booking.com, Samsung en Google.'
Concreet gaan TMG en WPK vanaf begin 2019 de krachten bundelen en samen ‘innovatieve en creatieve totaaloplossingen’ ontwikkelen voor de Nederlandse advertentiemarkt. De nieuwe organisatie krijgt vanaf begin 2019 verder vorm.
Harm van Veldhuizen blijft tot het einde van het jaar de B-to-B organisatie leiden voor de overdracht en vertrekt daarna bij TMG.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!