Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabureaus vallen over prijsverhoging Ad Alliance en Talpa Network na tv-trendbreuk NMO

'De aanpassing van kostenindices per 1 mei komt wederom volledig voor rekening van de adverteerders.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mediabureaus zijn verbolgen over de tariefverhoging die zowel Ad Alliance en Talpa Network direct doorvoert naar aanleiding van de panel-update in het kijkonderzoek van NMO. Dat stuurde afgelopen week een statement dat de panelupdate een relatief grote daling in bepaalde doelgroepen, zoals 35-49-jarigen en 20-49-jarigen, teweegbrengt en daarmee een trendbreuk. Ster voert geen aanpassingen door.

Deze aanpassing van kostenindices per 1 mei, zoals Ad Alliance en Talpa Network aankondigen, zal volgens mediabureaus 'wederom volledig voor rekening van de adverteerders komen'. Arjan Veenhuis van Publicis Groupe verwacht op deze manier 'spoedig een kantelpunt'. 'Door hoge inflatie en verdere daling van bereik, kan lineaire televisie straks niet meer bijdragen aan het realiseren van doelstellingen.' 

Jorrit de Jong van Abovo Media zegt het te betreuren dat er 'weer snel een draai aan het prijswiel gegeven wordt' en niet naar andere oplossingen wordt gekeken om 'het probleem aan de voorzijde aan te pakken'.

Remon Buter van GroupM zegt liever te hebben gezien dat er 'een soort van transitieindex' zou worden aangekondigd die gekoppeld is aan de trendbreuk.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in