Overslaan en naar de inhoud gaan

'Wij zijn door data & techniek heel anders gaan werken'

In aflevering 1 van New Creativity gaan Nathalie Lam en Mary Hoogerbrugge in gesprek over De Briefing. 'De belofte wordt nog niet ingelost.'

Data-analyse en de komst van nieuwe technologieen hebben de manier van werken en de manier waarop bureaus worden gebriefd grondig veranderd, vinden Nathalie Lam (head of global sponsorships Philips) en Mary Hoogerbrugge (oprichter De Positioneerders). Zij gingen in gesprek voor de nieuwe video-serie New Creativity van IAB Nederland en Adformatie. Hierin gaan we op zoek naar hoe de werelden van creatie, data en techniek samenkomen. 

related partner content for mobile comes here

Lam zegt: 'De bewustwording van data gecombineerd met de technieken maken dat je heel vroeg moet nadenken over hoe je het gaat uitwerken. De executie, hoe je het gaat implementeren en wat je ervoor nodig hebt. Het is niet de traditionele wijze dat maar een basisconcept hebt en maar een aantal assets die je dan ontwikkelt, maar je dat je echt goed nadenkt over de hele doorvertaling. Ik zie het als een matrixconcept dat je gaat doorvertalen naar al die platforms, doelgroepen of persona’s.'

Het vraagt veel meer van opdrachtgevers dan vroeger, zeker als ze samenwerken met meerdere bureaus, stelt Hoogerbrugge vast. Een helicopterview is noodzakelijk. 'Het is het goed specifiek maken voor al die doelgroepen en individuen. Dat is misschien niet ingewikkeld, maar het is wel een puzzel.'

Hoogerbrugge heeft het idee dat dit meer dan eens ten koste gaat van het creatieproces. 'Opdrachtgevers verliezen zich daardoor ook wel heel erg in die uitvoering  en soms heb ik wel eens het idee dat dit ten koste gaat van de ideeenontwikkeling aan de voorkant.'

In aflevering 2 - donderdag 27 juni live - gaan Reinier Steures (Natwerk) en Rens Verweij (Dept) in gesprek over de Debrief. Discussieer onder dit bericht mee over hoe het vak verandert en hoe opdrachtgevers en bureaus geholpen kunnen worden om optimaal samen te werken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in