Overslaan en naar de inhoud gaan

Time kiest 'jou' als Persoon van het jaar 2006

Voor de vierde maal in de verkiezing "Person of the Year" heeft Time het niet beperkt tot een individueel persoon. In de uitslag voor 2006,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de vierde maal in de verkiezing "Person of the Year" heeft het niet beperkt tot een individueel persoon. In de uitslag voor 2006, die maandag uitkomt, is de keus gevallen op 'eenieder van ons, als betrokkenen en ingezetenen van de nieuwe digitale democratie'. Ofwel: "Iedereen die gebruik heeft gemaakt of bijdragen heeft geleverd aan de content op het World Wide Web," aldus het .
Na de generatie jonger dan 25 (1966), de Amerikaanse vrouwen (1975) en de computer (1982) is het de vierde maal dat er wordt afgeweken van de traditionele verkiezing van een persoon.

In lijn met het van Paul Aelen afgelopen zaterdag, wordt ook nu de nadruk gelegd op de ontwikkeling van User Generated Content en de gevolgen hiervan op het web. Dankzij o.a. Hyves, Wikipedia, YouTube, Second Life en MySpace, kortom: social networking, zijn 'wij' verantwoordelijk voor de grootste en meest tijdrovende en innovatieve internetontwikkelingen van 2006. Hulde!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in