Overslaan en naar de inhoud gaan

Printoplage nrc.next gestegen, sterke daling oplage Metro

Digitaal maakt NRC Handelsblad de grootste sprong voorwaarts.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de NOM-cijfers van de periode eerste kwartaal 2017 tot en met het vierde kwartaal 2017, die vandaag bekend werden gemaakt.

Print (totaal betaalde oplage)
De printoplage van de landelijke dagbladen blijft dalen. Dat is geen verrassing. Wel opvallend is de lichte groei bij nrc.next.

De Telegraaf  (Mediahuis/TMG)  353.009 (was 382.089 in dezelfde 2016)
AD  (de Persgroep)                     297.823 (was 317.626)
de Volkskrant  (de Persgroep)    210.685 (was 217.796)
NRC Handelsblad (Mediahuis)  130.793 (135.764)
Trouw  (de Persgroep)                 86.659 (88.604)
Het Financieele Dagblad             45.037 (46.420)
Het Parool (de Persgroep)           41.571 (43.800)
Reformatorisch Dagblad              41.513 (42.740)
nrc.next (Mediahuis)                    26.825 (26.262)
Nederlands Dagblad                    19.116 (20.735)

Gratis dagblad Metro zag de verspreide oplage afgelopen jaar fors afnemen van 397.913 naar 267.158.     

Digitaal replica (Totaal Betaalde Gerichte Oplage)
De Volkskrant en NRC Handelsblad zijn de grootste stijgers. AD weet slechts licht te stijgen in digitale oplage.

de Volkskrant            97.874          (was 88.535 in dezelfde periode 2016)
NRC Handelsblad     83.692          (65.986)
De Telegraaf              51.771         (43.636)
AD                             36.187          (34.020)
FD                             32.679          (29.787)
Trouw                        25.940          (21.454)
nrc.next                     18.995          (16.998)
Het Parool                 14.877          (12.940)
Nederlands Dagblad  5.282             (4.784)
Ref. Dagblad              4.718             (4.469)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in