Overslaan en naar de inhoud gaan

Pabo-reclame misleidend

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat reclame van erotiekwinkel Pabo misleidend is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er kwam een klacht van een persoon uit Baarn. Pabo had de klager per email een actiecode gestuurd. De klager werd gevraagd de actiecode in te vullen op de van Pabo. Na het invullen van zijn actiecode, verschenen in twee kolommen respectievelijk vijf codes en vijf geschenken onder elkaar. Eén van de codes in de kolom was gelijk aan de door de klager ingevulde actiecode en werd direct vermeld naast een (hoofd-)prijs.

De Reclame Code Commissie is van mening dat de gemiddelde consument er van uitgaat dat hij het geschenk dat correspondeert met het nummer naast het geschenk heeft gewonnen. Dit blijkt hier niet het geval te zijn. De klager ontving één van de van de 5 genoemde prijzen en niet specifiek de prijs die vermeld werd naast zijn actiecode. De Commissie heeft daarom geoordeeld dat de reclame-uiting oneerlijk is.

Omdat de codecomissie in juni 2010 Pabo al heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, wordt deze uitspraak onder de aandacht gebracht van een breed publiek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in