
Er kwam een klacht van een persoon uit Baarn. Pabo had de klager per email een actiecode gestuurd. De klager werd gevraagd de actiecode in te vullen op de website van Pabo. Na het invullen van zijn actiecode, verschenen in twee kolommen respectievelijk vijf codes en vijf geschenken onder elkaar. Eén van de codes in de kolom was gelijk aan de door de klager ingevulde actiecode en werd direct vermeld naast een (hoofd-)prijs.
De Reclame Code Commissie is van mening dat de gemiddelde consument er van uitgaat dat hij het geschenk dat correspondeert met het nummer naast het geschenk heeft gewonnen. Dit blijkt hier niet het geval te zijn. De klager ontving één van de van de 5 genoemde prijzen en niet specifiek de prijs die vermeld werd naast zijn actiecode. De Commissie heeft daarom geoordeeld dat de reclame-uiting oneerlijk is.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQOmdat de codecomissie in juni 2010 Pabo al heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, wordt deze uitspraak onder de aandacht gebracht van een breed publiek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee