Overslaan en naar de inhoud gaan

Mieke de Ketelaere (Springbok): 'De toekomst van AI ligt niet meer in handen van techneuten'

Mieke de Ketelaere is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken. Samen met haar blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar 2024.
mieke
Mieke de Ketelaere
mieke
Mieke de Ketelaere

De Vlaamse tech-expert Mieke de Ketelaere, tevens boardmember van bureaugroep Springbok, is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken 2024. Samen met haar blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar het nieuwe jaar. Ook geeft De Ketelaere een tipje van de sluier over haar voorspelling op het evenement op 11 januari. 

related partner content for mobile comes here

Terugkijkend naar het marcom-vak in 2023, waar heb je je druk om gemaakt?

Het was natuurlijk hét jaar van de doorbraak van generatieve AI, dat helpt bij de creatie van visuele reclame- en marketinginhoud. We zagen een reeks van interessante usecases, die wellicht in 2024 hun weg zullen vinden in bestaande processen. Denk aan generatieve AI om marketingvideo's te maken van lange blogposts of om alternatieve versies van een afbeelding te ontwikkelen voor sociale media en display-advertenties. Generatieve AI helpt in de creatie van visuele content om snel op te schalen. Zo kunnen merken zich richten op verschillende markten en consumenten met relevantere content, waardoor personalisatie-inspanningen worden ondersteund. 

Waarom heb je 'ja' gezegd om op Koffiedik Kijken te komen spreken?

'Koffiedik kijken' betekent dat een voorspelling wordt gedaan, maar dat het erg onzeker is of die uitkomt. Dit is misschien wel hét jaar waarin een verdere selectie gemaakt wordt van waardevolle usecases, beyond the hype om het zo te zeggen. Maar, hier draaien niet de bedrijven in Europa aan de knoppen.  We zagen in de laatste weken een versterkte terms of use voor generatieve AI, specifiek gelinkt aan de European AI Act. Ook zagen we de eerste legal claims op het vlak van copyright. De toekomst van AI-tools ligt niet langer in handen van techneuten, maar andere partijen zullen rond de tafel komen zitten. Wat mag nog wel, en wat niet? Hier zal ik het op Koffiedik Kijken onder meer over gaan hebben. 

Koffiedik Kijken

Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak. Koffiedik Kijken is een initiatief van Adformatie, BvA, VIA en DDMA. Het evenement is uitverkocht, maar er is een wachtlijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in