Overslaan en naar de inhoud gaan

Landelijke campagne 'Hoe leuk zijn Marokkanen?'

Hoe leuk zijn Marokkanen? Verschillende gemeenten willen eens op een positieve manier iets doen aan de beeldvorming over Marokkanen. Daarom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het communicatiebureau Attacom in Tilburg nam het initiatief, dat werd ondersteund door het ministerie van Justitie. De deelnemende gemeentes brengen een boek uit met daarin ruim tien interviews met lokale, jonge Marokkanen. Zo vertelt een meisje over haar afstuderen en een jongen dat hij op het verkeerde pad is geweest, maar daaruit is gekomen.

related partner content for mobile comes here

Den Haag vult de campagne verder in met posters in trams en bussen. Zo kan op zo'n affiche onder andere een Marokkaan staan die achter een bord eten zit. Op de poster staat de tekst: ‘Ik houd ook van boerenkool, maar dan met lamsvlees’.

Attacom heeft 42 steden benaderd; de 25 grootste gemeenten en 17 steden met relatief veel Marokkanen. De steden beslissen of ze deelnemen. Hoeveel er meedoen, is het bureau niet bekend.

Lokaal vullen de gemeenten samen met organisaties de campagne verder in. Attacom denkt aan discussies tussen allochtone en autochtone bewoners en gesprekken tussen jonge Marokkanen en winkeliers en bewonersverenigingen.

‘Het is de bedoeling Marokkanen van de positieve kant te laten zien. Nu komen ze vaak negatief in het nieuws’, aldus een woordvoerder van het communicatiebureau. ‘De eenzijdige benadering belemmert een goede integratie.’ Attacom hoopt met de campagne Marokkaanse jongeren bovendien een positief referentiekader te verschaffen, waaraan zij zich kunnen spiegelen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in