Overslaan en naar de inhoud gaan

Jochen Peter hoogleraar Media Entertainment

Jochen Peter is benoemd tot hoogleraar Media Entertainment aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter doet onderzoek naar de gevolgen van mediagebruik voor de psychosociale ontwikkeling van jongeren. Zo heeft hij zich bezig gehouden met de rol van sociale media in de tienertijd. Tevens bestudeert Peter de invloed van seksuele media-inhouden op de attitudes en het gedrag van jongeren. Momenteel onderzoekt hij welke onderliggende cognitieve of affectieve processen de invloed van media op jongeren het best kunnen verklaren. Ook bestudeert hij hoe de kwaliteit van vragenlijsten onder jongeren geoptimaliseerd kan worden.

related partner content for mobile comes here

Jochen Peter is sinds 1998 werkzaam aan de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de UvA, eerst als promovendus en postdoc, daarna als universitair hoofddocent. Hij is medeoprichter van het Center for Research on Children, Adolescents, and the Media (CCAM).

Bron: UvA Persvoorlichting

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in