Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI: AD opnieuw grootste verliezer

De oplage van Algemeen Dagblad heeft in het tweede kwartaal van 2001 opnieuw een gevoelige tik gekregen. De totale effectieve oplage daalde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de cijfers over het tweede kwartaal 2001 van HOI, Instituut voor Media Auditing. Daarmee is AD weer de grootste verliezer. In het eerste kwartaal ging de oplage al 7,18 procent omlaag ten opzichte van het eerste kwartaal 2000. De oplage van de Volkskrant ging eveneens flink omlaag: met 3,69 procent naar 331.478, daarmee ondanks de daling het AD naderend. In het eerste kwartaal was de daling al 3,44 procent. De oplage van de grootste krant, De Telegraaf, daalde in het tweede kwartaal met 1,78 procent naar 789.200. Dat is meer dan in het eerste kwartaal toen de oplage met 0,19 procent terugmoest. NRC Handelsblad incasseerde een oplagedaling van 1,47 procent naar 267.585. Dat is minder dan in het eerste kwartaal (3,62). De oplage van Het Parool bleef in het tweede kwartaal redelijk stabiel (-0,4 procent naar 88.456). In het eerste kwartaal ging de oplage nog met 2,11 procent terug in vergelijking met het eerste kwartaal 2000. Trouw was het enige landelijke dagblad met een oplagestijging in het tweede kwartaal: plus 3,80 naar 127.413. Het Financieele Dagblad tenslotte had nog een oplagestijging in het eerste kwartaal (t.o.v. zelfde periode vorig jaar) van 5,04 procent. In het tweede kwartaal ging de oplage terug naar 66.006. Een daling van 4,79 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in