HOI: AD opnieuw grootste verliezer


Dit blijkt uit de cijfers over het tweede kwartaal 2001 van HOI, Instituut voor Media Auditing. Daarmee is AD weer de grootste verliezer. In het eerste kwartaal ging de oplage al 7,18 procent omlaag ten opzichte van het eerste kwartaal 2000. De oplage van de Volkskrant ging eveneens flink omlaag: met 3,69 procent naar 331.478, daarmee ondanks de daling het AD naderend. In het eerste kwartaal was de daling al 3,44 procent. De oplage van de grootste krant, De Telegraaf, daalde in het tweede kwartaal met 1,78 procent naar 789.200. Dat is meer dan in het eerste kwartaal toen de oplage met 0,19 procent terugmoest. NRC Handelsblad incasseerde een oplagedaling van 1,47 procent naar 267.585. Dat is minder dan in het eerste kwartaal (3,62). De oplage van Het Parool bleef in het tweede kwartaal redelijk stabiel (-0,4 procent naar 88.456). In het eerste kwartaal ging de oplage nog met 2,11 procent terug in vergelijking met het eerste kwartaal 2000. Trouw was het enige landelijke dagblad met een oplagestijging in het tweede kwartaal: plus 3,80 naar 127.413. Het Financieele Dagblad tenslotte had nog een oplagestijging in het eerste kwartaal (t.o.v. zelfde periode vorig jaar) van 5,04 procent. In het tweede kwartaal ging de oplage terug naar 66.006. Een daling van 4,79 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid