Europees vertrouwen in NGO’s gestegen
NGO's winnen wel steeds meer het vertrouwen van de Amerikanen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de Trust Survey, een halfjaarlijks onderzoek door StrategyOne, het onderzoeksbureau van Edelman. Voor het onderzoek vroeg StrategyOne 400 Amerikanen en 450 Europeanen naar hun vertrouwen in
non-gouvermentele organisaties, bedrijven en de overheid.
In Europa blijft het vertrouwen in de overheid relatief laag met 25 procent, na een piek van 36 procent in juni 2002. Het vertrouwen van de Amerikanen in hun overheid is in een half jaar sterk gedaald na het grote vertrouwen dat was ontstaan na de gebeurtenissen van 11 september 2002 (van 48 naar 39 procent). Het vertrouwen in bedrijven is in de Verenigde Staten in de afgelopen zes maanden, ondanks de recente golf van bedrijfsschandalen, gestegen naar 48 procent (41 procent in juni 2002). In Europa is het vertrouwen in het bedrijfsleven juist gedaald van 43 naar 35 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAndere belangrijke bevindingen uit het Trust Survey zijn:
- 57 Procent van de ondervraagden in Europa en 71 procent van de ondervraagde Amerikanen hebben vertrouwen in het bedrijf waarvoor ze werken.
- De vier meest betrouwbare merken in Europa zijn non-gouvermentele organisaties, zoals Amnesty International, het Wereld Natuurfonds, Greenpeace en Oxfam.
- Het vertrouwen in bekende Amerikaanse merken (McDonalds 55 procent en Coca-Cola 66 procent) is in Europa een stuk lager (McDonalds 22 procent en Coca-Cola 37 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid