Overslaan en naar de inhoud gaan

Europees vertrouwen in NGO’s gestegen

Europeanen hebben meer vertrouwen in non-gouvermentele organisaties (NGO's), zoals Amnesty International en het Wereld Natuurfonds, dan in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NGO's winnen wel steeds meer het vertrouwen van de Amerikanen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de Trust Survey, een halfjaarlijks onderzoek door StrategyOne, het onderzoeksbureau van Edelman. Voor het onderzoek vroeg StrategyOne 400 Amerikanen en 450 Europeanen naar hun vertrouwen in
non-gouvermentele organisaties, bedrijven en de overheid.

related partner content for mobile comes here

In Europa blijft het vertrouwen in de overheid relatief laag met 25 procent, na een piek van 36 procent in juni 2002. Het vertrouwen van de Amerikanen in hun overheid is in een half jaar sterk gedaald na het grote vertrouwen dat was ontstaan na de gebeurtenissen van 11 september 2002 (van 48 naar 39 procent). Het vertrouwen in bedrijven is in de Verenigde Staten in de afgelopen zes maanden, ondanks de recente golf van bedrijfsschandalen, gestegen naar 48 procent (41 procent in juni 2002). In Europa is het vertrouwen in het bedrijfsleven juist gedaald van 43 naar 35 procent.

Andere belangrijke bevindingen uit het Trust Survey zijn:

  • 57 Procent van de ondervraagden in Europa en 71 procent van de ondervraagde Amerikanen hebben vertrouwen in het bedrijf waarvoor ze werken.
  • De vier meest betrouwbare merken in Europa zijn non-gouvermentele organisaties, zoals Amnesty International, het Wereld Natuurfonds, Greenpeace en Oxfam.
  • Het vertrouwen in bekende Amerikaanse merken (McDonalds 55 procent en Coca-Cola 66 procent) is in Europa een stuk lager (McDonalds 22 procent en Coca-Cola 37 procent).
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in