Overslaan en naar de inhoud gaan

Elsevier Weekblad wordt eind volgend jaar EW

Het weekblad had zijn naam tot 1 december 2024 kunnen behouden, maar had daarvoor wel 1 miljoen euro per jaar moeten betalen.
Elsevier
Elsevier

Elsevier Weekblad gaat per 1 december 2020 EW heten. De naamsverandering is nodig, omdat het Britse uitgeefconcern Relx eigenaar is van de merknaam en deze exclusief wil gebruiken voor zijn internationaal opererende wetenschappelijke uitgeverij. 

Het weekblad had zijn naam tot 1 december 2024 kunnen behouden, maar had daarvoor wel 1 miljoen euro per jaar moeten betalen. Die steekt het blad liever in journalistieke producties, zegt CEO Erwin van Luit van New Skool Media, dat de titel uitgeeft in zijn business unit One Business.

related partner content for mobile comes here

Relx verkoopt belang

Reed Business Information (onderdeel van Relx) maakte eind 2016 bekend dat het opinieblad in handen zou komen van twee investeerders, die ook eigenaar zijn van New Skool Media. Reed Business Information hield een belang van 33 procent. Onderdeel van de afspraken over de verkoop was een naamsverandering op termijn. Het is de bedoeling dat na de naamsverandering van eind 2020 Relx zijn aandelen binnen een jaar aan New Skool Media zal verkopen.


 

EW

Nieuw logo

Vooruitlopend op deze naamsverandering, introduceert weekblad Elsevier per 1 juni een nieuw logo. Dat bestaat uit de letters EW met daaronder Elsevier Weekblad. ‘De journalistieke koers van het blad blijft ongewijzigd,’ zegt hoofdredacteur Arendo Joustra.

Begin 2019 is de vormgeving van het blad opgefrist en zijn nieuwe rubrieken toegevoegd als gevolg van een strategische heroriëntatie van de titel. Daarbij verdwenen m
aandblad Juist en gids Stijl en werd gestopt met proefabonnementen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in