Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse waakhond verbiedt Toyota-reclame vanwege off-road rijden

Het autobedrijf is op de vingers getikt om een betaalde post op Facebook en een posteradvertentie.
toyota
toyota

De zaak draait om een betaalde post op Facebook en een posteradvertentie van de nieuwe Toyota Hilux pick-up. Op de beelden is te zien hoe een rij SUV's in een stofwolk van de weg af rijdt, voordat ze op een geasfalteerde weg uitkomen. Daarmee wilden de Japanners de sterke prestaties van de Hilux in het terrein demonstreren.

Schadelijk voor het milieu

Volgens een klacht bij de Advertising Standards Authority (ASA) wordt zo 'gedrag getolereerd dat schadelijk is voor het milieu.' De ASA vindt dit terecht, ondanks Toyota's verweer dat het 'zich inzet voor veranderingen in het milieu' en ondanks een toelichting op de introductie van hybride en elektrische auto's.

'De advertenties keurden het gebruik van voertuigen goed op een manier die geen rekening hield met de impact ervan op de natuur en het milieu', stelt de waakhond in een uitspraak.

De advertentie in kwestie is nog wel te zien op YouTube.

(Bron: ANP / Redactie Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in