McDonald's raakt gevoelige snaren met opa en oma in actuele commercial

Het meest opmerkelijke werk op social media, door The Best Social Media.

We zijn (eindelijk) het stadium gepasseerd dat iedere reclame spreekt van 'rare tijden', want dat is een uitgekauwd understatement inmiddels. En over kauwen gesproken, de nieuwste reclame van McDonald's speelt in op de emoties én de huidige omstandigheden in onze samenleving. Want op het menu in deze commercial staat een geliefde risicogroep, een gezin, fijne muziek en een aangedikt sausje.

Oordeel of ervaar vooral zelf of het je raakt, dan laten we je vervolgens even proeven van wat reacties op social media. 

Opa en oma | McDonald’s

Roosmarijn valt in de categorie 'emo'. En ze is niet de enige.

Maar de commercial zet ook kwaad bloed, en dat is niet overdreven uitgedrukt. Want het feit dat ze 'normaal maken wat niet normaal is' schiet bij sommigen in het verkeerde keelgat.

We kunnen concluderen dat het niet iedere burger moed geeft. Maar hoe het de verkoop van burgers beïnvloedt, moet nog blijken.

mcdonaldsYT

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Jasper Schilder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie