Overslaan en naar de inhoud gaan

Massarius sluit aan bij online salesplatform buy-media.nl

Het collectief inkooploket voor de Nederlandse media heeft goed eerste jaar achter de rug en groeit naar negen partners.
Miniatuurvoorbeeld
© Buymedia.nl
Miniatuurvoorbeeld
© Buymedia.nl

Buy-media kijkt naar  eigen zeggen terug op een mooi jaar waarop het platform in Nederland is gelanceerd. Inmiddels hebben driehonderd gebruikers zich geregistreerd en zijn vijftig bureaus getraind om het platform te gebruiken. Ook zien ze het gebruik van het platform steeds meer groeien en worden er dagelijks campagnes en briefings aangemaakt.

related partner content for mobile comes here

Gezamenlijke vuist

Buy-media werd een jaar geleden opgericht op initiatief van Wouter Hulst vanuit de intentie om een gezamenlijke vuist te kunnen maken tegen met name Amerikaanse spelers als Google en Facebook. Dit door meer standaardisatie en inkoopgemak te bieden voor inkopers.

Bij de lancering waren negen mediabedrijven en tv-zenders aangesloten op het platform, te weten BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Daar haakt Massarius nu bij aan. Massarius is een programmatic-first sales house dat de inventory aanbiedt in opdracht van onder andere Ajax Showtime, Beslist.nl, De Speld en Nederland.

Directeur Bert Jan ten Kate: ‘Nederlandse adverteerders en bureaus creëren steeds meer efficiënte inkoopintegraties met betrouwbare exploitanten. Wij zien Buy-media.nl als dé manier voor adverteerders en middelgrote agencies om in te kopen op kwalitatief Nederlands bereik.’

Nieuwe features

Wat de partners betreft is de groei daarmee nog niet ten einde. Buy-media faciliteert gemak en efficiëntie voor online media inkoop en is van plan door te groeien tot hét inkoopplatform voor zowel directe als programmatic inkoop bij de Nederlandse publishers.

Het platform maakt in Nederland gebruik van de ervaringen en systemen van het Buy-media platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van de premium digitale media via het platform.

Het afgelopen jaar is er hard doorontwikkeld en zijn features geïntroduceerd die het voor inkopers makkelijker maken om programmatic in te kopen, waaronder tools voor het opzetten van een deal ID. Zo is in het platform ook informatie te vinden die de adverteerder nodig heeft voor zijn selecties op basis van data of websites van een publisher.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in