Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Radio 538 blijft groeien dankzij Edwin Evers

Qmusic blijft in februari marktleider in commerciële doelgroep 20-49.
Evers & Co
Evers & Co

De terugkeer van Edwin Evers op de vrijdagmiddag heeft Radio 538 goed gedaan. Het marktaandeel van de Talpa Network-zender steeg in de commerciële doelgroep 20-49 in februari naar 14,1 procent. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 10,6 procent (index 133). Daarmee staat de zender tweede achter marktleider Qmusic. Dat zag het aandeel stijgen naar 21,4 procent (index 104)

related partner content for mobile comes here

Verder valt de daling van Radio 10 op. De zender komt op een aandeel van 11,9 (was 15,6, index 76). In de top-10 is er verder alleen groei voor 100%NL. Radio Veronica is uit de top-10 verdwenen.

Radio 538 liet vorige week al weten dat de terugkeer van Evers met Evers & co. meteen heeft gezorgd voor het marktleiderschap op de vrijdagmiddag met 20,6 procent in doelgroep 20-49 jaar. Sinds 2 februari is Edwin Evers terug op de zender en luidt hij iedere vrijdagmiddag samen met Cobus Bosscha en Henk Blok tussen 14.00 en 18.00 uur het weekend in.

13+

In 13+ is NPO Radio 2 ruim marktleider met 14,1 procent. Ook hier valt de stijging van Radio 538 op (index 121). 100%NL stijgt relatief het hardst in marktaandeel met index 131.

Luisteronderzoek februari 2024
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in