Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Rutte verklaart sociale media ‘voorbij’, Twitter ligt dubbel, experts allerminst

Dieter Verhue (Kantar Public), en campagnestrategen Jan Driesen en Marjolein Kampschreur over de media-opvattingen van de premier.
MARK RUTTE
MARK RUTTE

Mark Rutte kreeg op Twitter dit weekend de lachers op zijn hand. De premier ging in op de invloed van media en hield er een opmerkelijke mening op na; het is wel over met sociale media: ‘Ik hoor er niet meer zoveel over, dat hele Twitter, dat is toch allemaal een beetje aan het verouderen’.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dave Winters

Wauw, wat diskwalificeert die Jan Driessen zichzelf hier in dit interview. Hij zegt hier hele gekke dingen die kant noch wal raken en de VVD in een behoorlijk kwaad daglicht stellen. Waarom worden dingen als dit gepubloiceerd: ‘Met microscopische zorgvuldigheid vergiftigen Trump, maar ook het FvD hier, de geesten van miljoenen mensen’. Dit zijn hele vreemde verdachtmakingen van een meest foute politieke partijen in de Nederlandse geschiedenis. Een partij die alleen bekend staat om valse verkiezingsbeloftes, het verspreiden van desinformatie of zelfs het verzwijgen of staatsgeheim maken van bewijzen. Ministers, topambtenaren, kamerleden en presidenten die aftreden om schandalen en leugens. Wie neemt deze koekenbakker nou serieus? En waarom wordt zo'n gek als Jan Driessen opgevoerd als een 'social media expert'? Wie kan dit hele artikel nog serieus nemen? Heel raar dat dit soort teksten worden gepubliceerd in een onafhankelijk vakblad. Of is Adformatie niet politiek neutraal?

Twan Timmermans

Vreemde reacties voor "insiders"...
Onderzoek van UvA en EU heeft aangetoond dat zowel bij verkiezingen in NL als in de EU geen sprake was van substantiële beïnvloeding via fake news. Dat onderzoek hoor je gelezen te hebben. Tegelijk laat het recent verschenen Newcom-onderzoek zien dat Rutte de plank volledig misslaat. Ook dat onderzoek hebben de zegslieden in dit verhaal niet gelezen. Jan Driessen mist kennelijk ook overigens de ervaring en vakkennis om te snappen wat er werkelijk gebeurt. Terwijl dat niet echt nieuw is: al jaren zijn social media de hype voorbij, en hebben communicatieprofessionals in de gaten dat je tegenwoordig alle media onder de knie moet hebben: tekst, beeld, interactief, live, face2face, enzovoorts. Wie snapt hoe die media naast en met elkaar het meeste effect hebben (bv onderling versterken van social en klassieke media), is de winnaar! En dat blijkt uit zijn zure woorden allang niet meer Jan Driessen te zijn.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in