Overslaan en naar de inhoud gaan

Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen als creatief directeur Net5

'Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering.'
Linda en Jildou
© Credits: Marc de Groot
Linda en Jildou
© Credits: Marc de Groot

Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen eind maart als creatief directeur van Net5. 'Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering', laat Talpa Network weten.

Door de coronacrisis groeide het aandeel 'Powered by Linda.'-programma’s in de Net5-programmering niet zoals bij de start van de samenwerking was bedacht. Hierdoor kreeg de rol van creatief directeur ook niet de invulling die het tandem destijds voor ogen had.

related partner content for mobile comes here

Voor de toekomst is de koers dat een programma-idee van De Mol en Van der Bijl niet alleen op Net5 maar ook op een andere zender geprogrammeerd kan worden. 'Op die manier blijft de samenwerking op het gebied van tv met Linda, Jildou en het merk Linda. in stand.' 

Ambitieus

De samenwerking tussen NET5 en Linda. kwam in 2019 tot stand, nadat Talpa Network Linda. (Mood for Magazines) had overgenomen. De plannen waren ambitieus. Zo was er de start van Ladies Night, maar de vrouwentalkshow flopte. De zender moest het meer hebben van bijvoorbeeld drama. De gezamenlijke productie 'De K van Karlijn' liep wel goed, net als eenmalige documentaires. Binnen de samenwerking tussen Net5 en Linda. zijn er op dit moment nog producties in ontwikkeling, waaronder een Nederlandse dramaserie. Van der Bijl richt zich binnen de uitgeverij de komende tijd onder meer op Linda.nl, die de grootste vrouwennieuwssite moet worden.

Van der Bijl en De Mol willen zelf nu niet reageren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in