Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen eind maart als creatief directeur van Net5. 'Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering', laat Talpa Network weten.
Door de coronacrisis groeide het aandeel 'Powered by Linda.'-programma’s in de Net5-programmering niet zoals bij de start van de samenwerking was bedacht. Hierdoor kreeg de rol van creatief directeur ook niet de invulling die het tandem destijds voor ogen had.
Voor de toekomst is de koers dat een programma-idee van De Mol en Van der Bijl niet alleen op Net5 maar ook op een andere zender geprogrammeerd kan worden. 'Op die manier blijft de samenwerking op het gebied van tv met Linda, Jildou en het merk Linda. in stand.'
Ambitieus
De samenwerking tussen NET5 en Linda. kwam in 2019 tot stand, nadat Talpa Network Linda. (Mood for Magazines) had overgenomen. De plannen waren ambitieus. Zo was er de start van Ladies Night, maar de vrouwentalkshow flopte. De zender moest het meer hebben van bijvoorbeeld drama. De gezamenlijke productie 'De K van Karlijn' liep wel goed, net als eenmalige documentaires. Binnen de samenwerking tussen Net5 en Linda. zijn er op dit moment nog producties in ontwikkeling, waaronder een Nederlandse dramaserie. Van der Bijl richt zich binnen de uitgeverij de komende tijd onder meer op Linda.nl, die de grootste vrouwennieuwssite moet worden.
Van der Bijl en De Mol willen zelf nu niet reageren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!