KPN komt met Nederlandse tv-content voor eigen klanten

Eigen programma's beschikbaar op KPN iTV, iTV Online en later ook op de nieuwe dienst Play van KPN.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KPN zet een nieuwe stap in zijn tv-strategie: Nederlandse content, speciaal voor KPN-klanten. Een van de eerste producties wordt &;Brussel&;: een nieuwe tv-serie, geschreven door Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland. Naast deze serie gaat KPN vooral muziek en sport aanbieden. Hiertoe kondigt het vandaag ook partnerships aan met Mojo Concerts en Amsterdam Dance Event, waardoor KPN registraties en behind the scenes van concerten en festivals kan uitzenden. Verder komt KPN met optredens van en documentaires over Hiphop- en Dancemuziek.

Play van KPN
Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN: ‘In partnership met vooraanstaande partijen gaan we mooie Nederlandse programma’s maken die onze klanten iets extra’s bieden. Voor die eigen programma’s hoeven onze klanten niets te betalen.’ Alle content wordt beschikbaar op KPN iTV, iTV Online en later ook op de nieuwe dienst Play van KPN.

‘We kiezen voor partnerships met gerenommeerde partijen op het gebied van sport, muziek en series. Wij geven ruim baan aan topkwaliteit’, aldus Van der Post. Op sportgebied zijn er contacten met huidige en nieuwe partners over documentaires en programma’s rondom wedstrijden van grote en minder grote sporten. De KPN Goal Alert app wordt in samenwerking met de Eredivisie verder uitgebreid. Onder andere met voor- en nabeschouwingen van de wedstrijden.

Tien afleveringen
Endemol Shine Nederland is producent van de nieuwe serie Brussel. CEO Laurens Drillich: ‘Wij krijgen alle ruimte van KPN om een onderscheidende, hoogwaardige dramaserie te maken en dat is echt bijzonder. De distributie van Brussel is dat ook, want de serie is straks te zien op alle platforms van KPN. Dat sluit aan op de veranderende behoefte van de moderne mediaconsument en ook op de strategie van Endemol Shine. De nieuwe serie zal in de tweede helft van 2016 uitgezonden worden. KPN biedt de gehele serie, tien afleveringen van 50 minuten, in één keer aan voor zijn klanten.         


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie