Klimaatoptimist Maartje Bregman lanceert Happy Times Magazine

Blogger en content creator Maartje Bregman wil de saaie wereld van duurzaamheidsmedia een vrolijke draai geven.

Maartje Bregman - Happy Times Magazine

Content creator Maartje Bregman (25) lanceert op 1 december de eerste editie van Happy Times Magazine (HTM), een tijdschrift gericht op (potentiële) klimaatoptimisten dat vier keer per jaar zal verschijnen.

Bregman voelt dat er behoefte is aan een optimistische kijk op de toekomst van de aarde, het klimaat. Veel jongeren – zo blijkt uit onderzoek van Ipsos – zijn zeer aan het somberen over dat onderwerp. Ze voelen zich machteloos en mijden klimaatnieuws met wéér een bak met doem-cijfers. Bovendien vindt Bregman het de hoogste tijd dat duurzaamheid op een aantrekkelijke manier onder de aandacht wordt gebracht. Ze wil weg van de stoffige manier waarop andere media volgens haar over duurzaamheid schrijven. HTM belooft 'een frisse benadering, boordevol entertainment.'

Bregman: ‘Ik wil niet gebombardeerd worden met feiten en cijfers over hoe kapot de aarde is. Ik wil weten wat ik kan doen om klimaatverandering tegen te gaan.’ Haar magazine moet dan ook een can do-spirit ademen. ‘Het magazine laat zien hoeveel mensen, bedrijven en organisaties zich al inzetten voor deze kwestie. Hierdoor kom je in contact met gelijkgestemde individuen en krijg je het gevoel dat je echt een significante bijdrage kunt leveren aan een groenere wereld.’

De missie van HTM is om duurzaamheid de norm te maken door het delen van positief klimaatnieuws. Het tijdschrift zegt niet alleen te willen informeren en inspireren, maar ook concrete handvatten te bieden en duurzaamheidsstrijders te verbinden om samen te werken en een duurzame toekomst te stimuleren.

Voor het papier waarop HTM is gedrukt, heeft geen boom hoeven sneuvelen, verzekert Bregman. ‘Het magazine is volledig vervaardigd uit reststromen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie