John de Mol en Facebook hebben een schikking getroffen in de rechtszaak over de misleidende bitcoin-advertenties van oplichters op Facebook. Door maatregelen van Facebook zijn deze advertenties de afgelopen tijd niet meer verschenen. Dat was de eis van de De Mol in de gerechtelijke procedure, waardoor de grond onder de zaak wegviel.
Beide partijen schrijven in een een gezamenlijke verklaring dat ze overeenstemming hebben bereikt over een procedure die gevolgd wordt in het geval de misleidende advertenties toch weer zouden verschijnen.
'Blijven inspannen tegen nepadvertenties'
De zaak tussen De Mol en Facebook liep al sinds vorig voorjaar. In november 2019 oordeelde rechtbank van Amsterdam dat Facebook de misleidende advertenties moest aanpakken. Het ging daartegen in beroep, maar zegde toe zich te blijven inspannen om het wereldwijde probleem van nepadvertenties aan te pakken.
De Mol is niet de enige van wie de naam en beeltenis worden gebruikt in de bitcoin-advertenties. Die verschenen er ook met onder anderen Ali B., Jort Kelder en Eva Jinek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!