De aankondiging was er al in maart dit jaar: het Britse out-of-homebedrijf Ocean heeft Interbest en Ngage Media overgenomen. Vanaf nu gaan de twee Nederlandse exploitanten door onder de naam Ocean Nederland. Donderdag was het startschot met een launch event in Amsterdam en de introductiecampagne ‘The Urge to Show’. Meindert van den Heuvel (Interbest) en Xavier Tilman (Ngage) blijven beiden managing director.
Met het samenvoegen van Interbest en Ngage Media tot Ocean Nederland ontstaat een digitale OOH-mediaexploitant met 285 groot formaat schermen op 168 locaties. Vanaf begin 2020 gaat Ocean Nederland werken vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam. Komende periode staat in het teken van onder andere een vernieuwde pricing strategie waarmee crossmediale inzet moet worden vergemakkelijkt. Er wordt geïnvesteerd in nieuwe data, technieken en onderzoeken.
Ook komt er een ‘Ocean Creative Contest’ in het voorjaar 2020 in Amsterdam, naar Brits voorbeeld.
Van den Heuvel was tot voor kort voorzitter van de taskforce DOOH (digital out of home) van IAB, die streeft naar gezamenlijke standaarden en pricing in de Nederlandse markt.
Hij zegt over de introductiecampagne: 'The Urge to Show is het gevoel dat iedere adverteerder kent. Het verlangen en de spanning als je niet kunt wachten om je campagne aan de wereld te laten zien. Daar is ons hele netwerk op ingericht: de mooiste schermen op de beste locaties met de nieuwste technieken.'
Ocean heeft verdere groeiambities in Europa en nam recent Visual Art Media over, waarmee het bedrijf ook een positie krijgt in Scandinavië.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!