Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart

'Steeds meer vragen over de inzet en de mogelijkheden van het kanaal.'
IAB digital audio
IAB digital audio

De Taskforce Digital Audio van IAB Nederland publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein digital audio in Nederland actief zijn.

related partner content for mobile comes here

Uit de Online Ad Spend Study 2019 blijkt dat de bestedingen binnen podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio in een jaar tijd met 44 procent zijn toegenomen. Onderzoekers van IAB Europe verwachten dat de ad spend van digital audio in 2023 rond de 1,3 miljard euro zal liggen.

Edwin Koeners, voorzitter van de Taskforce Digital Audio: 'Het is bijzonder om te zien hoe snel het digitale audio-ecosysteem zich de afgelopen drie jaar heeft ontwikkeld. Zoals in het landschap goed is te zien, is het aantal publishers, techpartijen en ad-techoplossingen in de markt toegenomen en dat terwijl de eerste programmatic audiocampagne pas eind 2017 is ingekocht. Ook is er een duidelijke toename zichtbaar van het aantal podcastmakers en luisterplatformen. Er komen steeds meer vragen over de inzet en de mogelijkheden van het kanaal.'

Wendy Pouw, directeur IAB Nederland: 'Bij audio zie je, net als bij digitale buitenreclame twee jaar geleden, een traditioneel kanaal groeien door digitalisering en dat roept veel vragen op in de markt. Voor ons was dit dan ook de voornaamste reden om afgelopen mei de Taskforce Digital Audio op te richten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in