Hillenaar Outdoor gaat zich voortaan volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf masten die de out-of-home-exploitant al heeft, komen er op korte termijn vier bij in de genoemde steden. Directeur Jeroen Hillenaar is in gesprek over de verkoop van het abri-netwerk, zegt hij. 'Deze gesprekken zijn in een vergevorderd stadium. Namen kan ik nog niet noemen.'
Hillenaar: 'Sinds corona is de vraag naar digitale masten explosief gegroeid. Dit heeft ertoe geleid dat we ons beleid aanpassen en een nieuwe focus aanbrengen. Die is volledig gericht op masten. Onze overige media – onder meer abri’s – worden gefaseerd verkocht aan andere exploitanten.'
Het afstoten van delen van het portfolio maakt uitbreidingen mogelijk. 'We zijn op dit moment al een belangrijke speler op het gebied van digitale reclamemasten langs snelwegen. Die positie verstevigen we nu in hoog tempo met de komst van vier nieuwe masten. In respectievelijk Breda (langs de A58 en A16), Den Haag (A12) en Maastricht (A2). Op iets langere termijn komen daar nog twee masten bij.'
Lichtpuntjes
De out-of-homebranche heeft het zwaar sinds de coronacrisis en ook Hillenaar kreeg in eerste instantie te maken met een forse reductie van het aantal campagnes. 'Maar deze situatie is vooral van toepassing op het begin van de crisis. Al snel verschenen er weer lichtpuntjes aan de horizon.'
Hij doelt op specifieke branches die juist nu behoefte hadden aan veel extra communicatie. 'Webshops in uiteenlopende genres bijvoorbeeld. Masten langs snelwegen lenen zich daarvoor bij uitstek. Ons marketingteam heeft daarnaast direct in eigen huis effectieve campagnes opgezet om onder meer zorgmedewerkers een hart onder de riem te steken. En ons netwerk is ingezet om passanten te wijzen op de regels. Bijvoorbeeld op het gebied van afstand houden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!