Heerlijk, helder, en nog verantwoord ook

Na Bacardi, legt nu ook Heineken steeds meer de nadruk op verantwoord alcoholgebruik.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de lancering van een interactieve bewustwordingscampagne over verantwoord alcoholgebruik. Heineken startte in 2006 al het zogeheten 'Enjoy Heineken Responsibly’ platform. Toen werd de tv-commercial met de ‘dronken’ blindengeleidehond uitgezonden. Vanaf vrijdag 14 november start een nieuwe interactieve en multimediale campagne. Die moet leiden tot meer verantwoord drinkgedrag onder jongvolwassenen.

Door de inzet van vijf herkenbare typetjes, (de huilebalk, de handtastelijke, de exhibitionist, de slaapkop en de vechtjas), die er duidelijk eentje teveel op hebben, wil Heineken de discussie onder het uitgaanspubliek stimuleren en consumenten aansporen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen met betrekking tot verantwoord alcoholgebruik.

Heineken heeft naar eigen zeggen gekozen voor een ontwapenende en geestige tone of voice. Dankzij interactieve hulpmiddelen kunnen consumenten het onderwerp drankmisbruik op luchthartige wijze met hun vrienden delen en bespreken. Aandacht voor dit onderwerp is de eerste stap naar het veranderen van een houding die uiteindelijk kan leiden tot een gedragsaanpassing onder de doelgroep.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie