GroupM: Mediabestedingen stijgen 8 tot 10 procent in 2021
This Year Next Year: kansen door opengaan online kansspelmarkt, zorgen over tv-publishers.
GroupM verwacht in 2021 een groei van de mediabestedingen van 8 tot 10 procent. Daarmee volgt de grootste media-inkoper van Nederland de ramingen van het Centraal Planbureau, dat uitgaat van een economische groei van 3,5 procent.
Het betekent een herstel van de mediabestedingen van bijna 70 procent. ‘We herstellen niet volledig, maar dit is groei ten opzichte van de forse daling van dit jaar’, zegt Remon Buter, Head of Trading & Investment. Uiteraard zal deze lager zijn, indien er geen sprake is van economische groei of het opnieuw niet doorgaan van de events (OS en EK).
Buter maakte de cijfers vanmiddag bekend tijdens het jaarlijkse This Year Next Year event van GroupM, met dit jaar als thema ‘Now what?’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid