Flinke daling Radio 538, Radio 10 zet opmars voort

In de doelgroep 20-49 en de doelgroep 10+ verliest marktleider 538 terrein.

123rf.com

Radio 538 heeft fors marktaandeel verloren in de periode augustus-september 2018. In de doelgroep 20-49 daalde de zender van 19,3 naar 17,3 procent (index 90).

Dat blijkt uit de luistercijfers die NLO en GfK vanochtend bekendmaakten.

Qmusic komt dichterbij met een stijging naar 14,9 procent (was 13,7, index 109). NPO Radio 2 stijgt eveneens en komt uit op 11,8 (was 10,9, index 108).

Opvallend is dat Radio 10 (net als Radio 538 een zender van Talpa Radio) enorm terrein wint: de zender komt uit op 9,5 (was 6,3, index 151). Daarmee haalt Radio 10 zusterzender Sky Radio in, hoewel dat station het aandeel ook licht ziet stijgen.

3FM is ondertussen bijna gehalveerd in marktaandeel en heeft nu 4,8 procent.

10+

In 10+ zien we hetzelfde beeld: verlies voor Radio 538, winst voor Qmusic en NPO Radio 2. De publieke zender nadert Radio 538. Radio 10 heeft ook hier enorme groei.

Alle cijfers staan hier

Later vandaag een analyse van de cijfers door Evert Bronkhorst (Vizeum).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie