Sourcy Vitaminwater vrolijkde steden als Scheveningen en Amsterdam op met een gekleurde roltrap, waar nietsvermoedende voorbijgangers werden verrast door de presentatoren Eddy Zoëy en Lize Korpershoek.
Buiten draaide Zoëy aan een gekleurd rad en als het rad stopte op dezelfde kleur als de trede waar de voorbijganger op stond, won diegene een ludiek prijzenpakket. Daarnaast maakten mensen die op een gouden trede stonden kans op de hoofdprijs, een doorreis naar de hoogste roltrap ter wereld in Hong Kong.
Saaifie
Begin september begon Sourcy Vitaminwater de campagne 'Breng kleur in de sleur' met de #saaifie, waarmee het Vrumona-merk mensen vroeg om hun saaiste sleurmoment te delen via sociale media.
‘Wij vonden de sleurmomenten onderweg een mooie basis om meer kleur aan te geven', aldus creative director Roen Roomberg. 'Dat hebben we de afgelopen weken letterlijk gedaan door met een speelse interventie het saaie roltrapmoment om te zetten van sleur naar kleur.’
De video en de 'making-of' zijn vanaf 28 september te zien via de sociale mediakanalen van Sourcy.
Making-of:
Credits
Vrumona:
Madelon Bogers, Sophia Kerkhof-Schneider en Muriël Boelen
Strategie en Creatie:
Roen Roomberg en Daniel Disselkoen
Media:
Starcom Liquidthread: Richard van der Wilk, Joris Lak en Nancy van Langelaar
Social activatie:
Boomerang Create: Alexander Veltman, Fikret Fetahovic
Productie:
Next Empire: Vincent Lindeboom