Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media verkoopt ook magazine Tina

Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over.
Tina cover
Tina cover

Na eerder dit jaar Nouveau van de hand te hebben gedaan aan Pijper Media verkoopt DPG Media nu ook Tina. LeesLicht, onderdeel van Uitgeverij De Jonge Lezer,  neemt de titel over. De overname is voor De Jonge Lezer een versterking van haar kidsportfolio met onder andere Penny, Meiden Magazine en Stoer.

related partner content for mobile comes here

DPG Media richt zich in het cluster op het verder laten groeien van Donald Duck, nieuwskrant Kidsweek en Zo Zit Dat, het magazine voor nieuwsgierige kinderen, zegt directeur Magazines Joyce Nieuwenhuijs.

Tim Smit, directeur De Jonge Lezer, noemt Tina 'een sterk en betrouwbaar merk' dat al ruim 57 jaar bestaat. 'Het magazinemerk begeleidt lezers op hun reis van meisje naar puber met inspiratie, humor en een helpende hand. Tina bereikt 374.000 Nederlanders per maand, heeft bijna vierhonderdduizend volgers op sociale media en kent dertigduizend festivalbezoekers.'

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van DPG Media. 

DPG Media kijkt scherp naar het magazinecluster. Zo moeten de vrouwentitels Libelle, Margriet en Flair nauwer gaan samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in