GroupM en dentsu zijn met zes en vier awards de grote winnaars bij de 23e Amma Awards. De prijzen werden vanavond uitgereikt in Tuschinski in Amsterdam. Er waren dertien categorieën, verdeeld over vier domeinen.
Dentsu werd Bureau van het Jaar en won ook Amma's in de categorieën Beste Content- en Engagementstrategie, Beste Mediastrategie en Adverteerder van het Jaar.
De jury over dentsu: 'Met een consistente positionering en doortastende marktbenadering heeft dentsu in de afgelopen jaren zichzelf stevig op de kaart gezet. Het bureau toont indrukwekkende cijfers op het gebied van omzet en klantengroei, maar stak ook boven de andere inzendingen uit als het ging om het stimuleren van goed werkgeverschap.'
Ook de bureaus van GroupM (Wavemaker, Mindshare & EssenceMediacom) kregen meerdere onderscheidingen.
Global Media & Entertainment is de Media-Exploitant van het Jaar 2024.
Hélène Hendriks presenteerde de awardshow in Tuschinski.
Alle winnaars op een rij
Beste Performance door Media:
EssenceMediacom - Ikea
Significante omzetgroei bij Ikea door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen
Acceleration Nordic
Beste gebruik van Data & Technologie:
Wavemaker - Hills Pet Nutrition
Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation
CoPilot & GroupM
Beste Research
Nationaal Media Onderzoek
Het NMO Luisteronderzoek
Ipsos I&O en Kantar Media
Beste Inzet van een Medium
Mindshare - Unilever
SheaMoisture #haartok
Aidem agency, SheaMoisture
Beste Smart Impact
Weber Shandwick – Pedigree (Mars Nederland)
Pedigree Dogfishing
Beste Media-Innnovatie
EssenceMediacom - Porsche Nederland
Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.
StudioM
Beste Content- en Engagementstrategie
dentsu & bol
Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest
Dept, MeMo², Jabadoo, DPG, de Reclamefabriek, Bright River, FemmeFab
Beste Collaboration
Wavemaker - Perfetti Van Melle
Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!
StudioM, DPG Brand Studio
Beste Mediastrategie
dentsu - Heineken
Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid
Boomerang Agency, Le Pub, We Are First, Sunshine & Sausages, Newslab, Kantar
Media-exploitant van het Jaar
Global Media & Entertainment
Bureau van het Jaar
dentsu
Adverteerder van het Jaar
bol - dentsu
Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden
dentsu, Dept, &.agency, MeMo2
YIM Talent van het Jaar
Jasper van Lingen
StudioM
Alle genomineerden staan hier.
Via-directeur Saskia Baneke-Delfgaauw spreekt van een geslaagde editie, maar ziet ook de uitdaging om de lat voor volgend jaar nog hoger te leggen. 'Tegelijkertijd willen we onze doelgroep verbreden. We zouden graag meer cases verwelkomen van lokale, zelfstandige bureaus met een digitale footprint. Er wordt in Nederland zo veel mooi, innovatief en onderscheidend werk gemaakt, dat moeten we met elkaar delen en vieren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!