Dit zijn de winnaars van de Amma Awards 2024

GroupM slaat zes keer toe, dentsu vier keer.

Winnaar AMMA 2024 dentsu
Nico Alsemgeest

GroupM en dentsu zijn met zes en vier awards de grote winnaars bij de 23e Amma Awards. De prijzen werden vanavond uitgereikt in Tuschinski in Amsterdam. Er waren dertien categorieën, verdeeld over vier domeinen.

Dentsu werd Bureau van het Jaar en won ook Amma's in de categorieën Beste Content- en Engagementstrategie, Beste Mediastrategie en Adverteerder van het Jaar.

De jury over dentsu: 'Met een consistente positionering en doortastende marktbenadering heeft dentsu in de afgelopen jaren zichzelf stevig op de kaart gezet. Het bureau toont indrukwekkende cijfers op het gebied van omzet en klantengroei, maar stak ook boven de andere inzendingen uit als het ging om het stimuleren van goed werkgeverschap.'

Ook de bureaus van GroupM (Wavemaker, Mindshare & EssenceMediacom) kregen meerdere onderscheidingen.

Global Media & Entertainment is de Media-Exploitant van het Jaar 2024.

 

Hélène Hendriks presenteerde de awardshow in Tuschinski.

Alle winnaars op een rij

Beste Performance door Media:

EssenceMediacom - Ikea
Significante omzetgroei bij Ikea door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen 

Acceleration Nordic

Beste gebruik van Data & Technologie:
Wavemaker - Hills Pet Nutrition
Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

CoPilot & GroupM

Beste Research
Nationaal Media Onderzoek
Het NMO Luisteronderzoek

Ipsos I&O en Kantar Media

Beste Inzet van een Medium
Mindshare - Unilever
SheaMoisture #haartok
Aidem agency, SheaMoisture

Beste Smart Impact
Weber Shandwick – Pedigree (Mars Nederland)
Pedigree Dogfishing

Beste Media-Innnovatie
EssenceMediacom - Porsche Nederland
Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.
StudioM

Beste Content- en Engagementstrategie
dentsu & bol
Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest
Dept, MeMo², Jabadoo, DPG, de Reclamefabriek, Bright River, FemmeFab

Beste Collaboration
Wavemaker - Perfetti Van Melle
Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!
StudioM, DPG Brand Studio

Beste Mediastrategie
dentsu - Heineken
Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid 
Boomerang Agency, Le Pub, We Are First, Sunshine & Sausages, Newslab, Kantar

Media-exploitant van het Jaar
Global Media & Entertainment

Bureau van het Jaar
dentsu

Adverteerder van het Jaar
bol - dentsu 

Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden
dentsu, Dept, &.agency, MeMo2

YIM Talent van het Jaar
Jasper van Lingen
StudioM

Alle genomineerden staan hier.

Via-directeur Saskia Baneke-Delfgaauw spreekt van een geslaagde editie, maar ziet ook de uitdaging om de lat voor volgend jaar nog hoger te leggen. 'Tegelijkertijd willen we onze doelgroep verbreden. We zouden graag meer cases verwelkomen van lokale, zelfstandige bureaus met een digitale footprint. Er wordt in Nederland zo veel mooi, innovatief en onderscheidend werk gemaakt, dat moeten we met elkaar delen en vieren.'

AMMA 2024
Nico Alsemgeest

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie