De genomineerden voor de AMMA Awards zijn vandaag bekendgemaakt. Er zijn dit jaar vernieuwingen doorgevoerd. Zo zijn er in negen categorieën voortaan goud, zilver en brons te winnen. Voorheen was er in iedere categorie slechts één winnaar.
Daarnaast is er een aantal nieuwe categorieën: Beste Smart Impact, voor kleinere cases en campagnes die wel impact hebben gemaakt, Beste Collaboration, waarbij het draait om samenwerking tussen meerdere partijen en de jaarlijkse wissel-AMMA, de wAMMA. Dit is een AMMA die elk jaar inspeelt op een actueel thema. Dit jaar is dat Covid-19.
Dit zijn alle genomineerden
/wAMMA/
TUI - TUI lanceert Partij voor de Vakantie
ZIGT Mediabureau – Carnaval 2020; ‘Geniet, maar vier met maatregelen’ | Bavaria
Mindshare Netherlands - KPN: meer verbonden dan ooit
Media Agency Stroom: Energy for growth. – Aardig zijn, we weten tóch hoe dat moet!
Greenhouse - 'Het leven is een feestje, ŠKODA hangt de slingers op’
/Merk van het jaar/
Dentsu - bol.com, de nuchtere force for good
Initiative - Rijksoverheid; Alleen samen kregen we corona onder controle
/Bureau van het jaar/
MediaCom - Hoe wij onze deuren verder open zetten in een wereld die op slot ging
Mindshare Netherlands - Overwinnen door jezelf te blijven
Initiative - Initiative; Nu al het bureau van de toekomst
Wavemaker - Hoe word je het op een na snelst groeiende mediabureau ter wereld?
/Beste collaboration/
Crocodile - OLA: We gaan Raket nu - Gerard Joling feat. Poke
Havas Media Nederland – Inclusiviteit door Inclusiviteit! – De oprichting van Omroep ZWART
Joe Public United – De Berentribune
Mindshare Netherlands - Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes
Ad Alliance - De unieke driehoeksverhouding achter het succes van Het Perfecte Plaatje: het klikt!
/Beste research/
MARE Amsterdam - Qmusic radio: a consumer engagement success story
Publicis Groupe - De crossmediale effecten van retailmedia op merk & sales ontrafeld
Wavemaker - Video Impact Onderzoek
/Media-exploitant van het jaar/
Ster - Een innovatief en succesvol jaar voor Ster reclame
Ad Alliance - Add a little... extra
Qmusic - Qmusic: succesvol in crisisperiode dankzij consistente customer centricity
/Beste smart impact/
Fresh Bridge - NLvoorelkaar Corona Campagne
The Post - Notaris Vertaal's
/Beste gebruik van data en technologie/
Dentsu - Wekelijks optimale zichtbaarheid door predictive modelling van Share of Voice | Albert Heijn
Merkle - Meer bezoekers, meer gebruiksgemak, MEER HEMA
/Beste mediaperformance/
Initiative - PLUS Retail - Marble Mania - het gaat om de knikkers!
Mindshare Netherlands - ZoooVeelMoneyMan | Nederlandse Loterij
PHD Media Nederland - Rabobank ClubSupport - De Performance van de positive sum
/Beste content- & engagementstrategie (+owned media)/
Havas Media Nederland - Kleuren Televisie! – De oprichting van Omroep ZWART
Mindshare Netherlands - Interpolis Smoorverliefd
OMD Nederland - McDonald's X-MASters: Gen-Z met Good Times het Corona-jaar uit
/Beste mediastrategie/
Initiative - PLUS Retail wint het BBQ seizoen
Mindshare Netherlands - Heel Nederland Schakelt Om | Eneco
OMD Nederland - Renault Nederland - Laad me
/Beste inzet van een medium/
Mindshare Netherlands - Taboe Talk – Een podcast die verbindt
Team5pm - Hoe GAMMA Nederland de zoekresultaten van YouTube en Google domineert
/Beste media-innovatie/
CS Digital Media - Headless Commerce in Outdoor
Ster - Wereldprimeur voor Ster Klantportal dankzij unieke, toonaangevende innovatie
VodafoneZiggo - Vodafone optimaliseert campagnes in real time op incrementele conversies
Wavemaker - WordSmint – De eerste AI-app ter wereld om zelfvertrouwen jongeren te boosten
De uitreiking van de AMMA's is op 2 september.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!