Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale radio is toe aan de volgende stap en dat laat DAB+ zien in campagne

Alles klinkt zo... analoog.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwe campagne voor DAB+ (digitaal radio luisteren via de ether) gaat het niet meer om naamsbekendheid, maar om de voordelen van de nieuwe techniek. Volgens Digitale Radio Nederland slaat digitale radio steeds beter aan en is het daarom tijd voor de volgende fase van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Vrouw bij de dokter


In de video zie je een vrouw bij de dokter. Zij vraagt of hij eens naar haar oren kan kijken. 'Alles klinkt zo... analoog.' Dat blijkt aan het radio te liggen, dus de dokter schrijft DAB+ voor.

In de video zie je een vrouw bij de dokter. Zij vraagt of hij eens naar haar oren kan kijken. 'Alles klinkt zo... analoog.' Dat blijkt aan het radio te liggen, dus de dokter schrijft DAB+ voor.

Bureau Dear ontwikkelde de nieuwe multimediale actie. Willem Nas van Dear: 'Digitale radio laat steeds beter aan, helemaal in vergelijking met andere landen. De campagne gaat nu dan ook een volgende fase in: we zetten niet alleen in op een grotere naamsbekendheid, maar ook de proposities van DAB+ krijgen meer aandacht.'

Sinds de introductiecampagne van DAB+ in Nederland is het aantal luisteraars via DAB+ verdrievoudigd naar 2 miljoen, en zijn er ruim 719.000 nieuwe DAB+ radio’s verkocht. Uit het Audio Distributie Onderzoek blijkt dat 40% van de Nederlanders op maandbasis weleens digitaal luistert.

Credits:
Bureau: Dear Amsterdam
Strategie: Willem Nas
Creatie: Cheriette Lagrouw, Shaun Voogd, Marq Strooy & Robin Zuiderveld
Productiemaatschappij: BlazHoffski
Regie: Jelle de Jonge
Verantwoordelijk bij klant: Jacqueline Bierhorst, Margot Gerritse, Menno Koningsberger, Jurre Bosman

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in