Digital Enterprises neemt VI over van WPG  

Voetbalplatform toch naar digitale uitgever, personeel wil naar verluidt verkoop tegenhouden.

Voetbal International is per 16 juli overgegaan naar Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar de nieuwe thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI door 'nog betere verspreiding van de hoge kwaliteit voetbalcontent, een groter (online) bereik en meer zichtbaarheid'.

De nieuwe eigenaar Digital Enterprises maakt zich hard voor een duurzame toekomst voor VI, inclusief sterke garanties voor de werknemers.


Namens Digital Enterprises gaat Hylke van der Meer als interim-directeur/uitgever van Voetbal International het integratieproces begeleiden. Hij had eerder directiefuncties bij onder meer FD Mediagroep en WPG Media.

Lange onderhandeling

WPG was al sinds vorig najaar in gesprek met Digital Enterprises en dat wilde ver gaan voor de voetbaltitel. Aanvankelijk leken de gesprekken op niets uit te lopen. Van der Meer was als bemiddelaar ingezet. 

Digital Enterprises is het bedrijf achter sites als VoetbalPrimeur.nl en verkooptak Next Day Media.

Ian Rooker, CFO van WPG Uitgevers zegt zorgvuldig te hebben gezocht 'naar een ondernemende nieuwe eigenaar mét kennis van voetbal waar de bijzondere expertise van VI tot zijn volle recht komt'.

WPG CEO Patrick Swart: 'De afgelopen maanden is er voortdurend overleg geweest met de het team van VI en deze overeenkomst doet recht aan hun wensen. Digital Enterprises geeft ijzersterke jarenlange garanties aan alle werknemers en wil hard vooruit met VI.'


Pascal Batelaan, CEO van Digital Enterprises: 'In onze optiek blijft print het fundament van VI. Voetbalnieuws blijft altijd populair. Online én betaalde content groeien. Wij willen VI nog beter de weg laten vinden in die digitale wereld en meer voetbalfans bereiken op eigentijdse, slimme en leuke manieren.' 

'Personeel overweegt juridische stappen'

Ondanks de 'garanties voor de werknemers' zou het VI-personeel overwegen juridische stappen tegen de directie van WPG te ondernemen, omdat Digital Enterprises niets heeft met print. Dat meldt het AD. Het personeel ziet Digital Enterprises niet zitten als nieuwe baas en zou naar verluidt in zee willen met het nieuwe Doorakkeren BV, waarin uitgevers als Derk Haank, Cor Jan Willig (New Skool Media) en Luc van Os (Hearst) zitten. 

De redactieraad heeft een advocaat in de arm genomen tegen de directie van WPG om de verkoop nietig te verklaren. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Mark
VI hangt al jaren aan het infuus van WPG, de hoge printoplage is reeds verdampt en de digitale strategie slaat niet aan. Nu is er een partij die veel vertrouwen heeft in het merk en de content van VI, succesvol is met de exploitatie van digitale platformen, bereidt is te investeren en ook nog baangaranties geeft. Nee, de redacteuren willen graag tot hun pensioen een blaadje blijven maken. Liever gaan ze net als bij hun collega's van VN samen met het blad ten onder.. krankzinnig!
Gegeven alle dalende printoplagen moeten de redacteuren van VI toch ook concluderen dat de consument andere interesses heeft dan wekelijks een voetbalblad op de mat... Ik zou zeggen schouders eronder en omarm jullie nieuwe eigenaar!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Sjoerd
juist het lijken bange kinderen die voor het eerst naar school moeten en niet meer aan de borst van mama wpg hangen kom op geniet van de mogelijkheid wat te gaan leren voor je pensioen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie