Overslaan en naar de inhoud gaan

Webpower koopt tech-start up Science Rockstars

Overname om persoonlijke marketing op basis van rijke individuele dataprofiel te verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Email marketing automationbureau Webpower heeft de Nederlandse startup Science Rockstars overgenomen. Science Rockstars richt zich op intelligente data-oplossingen en persuasion profiling marketing. Met de overname van Science Rockstars haalt webpower de technologie en kennis  op het gebied van persuasion profiling (ook wel PersuasionAPI) in huis. Persuasion profiling is het in kaart brengen van de ‘overtuigingsstijl’ waar klanten meest ontvankelijk voor zijn. Van elke klant wordt geanalyseerd hoe deze reageert op de ontvangen content, waardoor de messaging naar diegene gericht aangepast worden.

related partner content for mobile comes here

Science Rockstars heeft het persuasion profiling-proces geautomatiseerd met algoritmen. Deze aanpak is in middels eigen onderzoek op de universiteit van Eindhoven en Stanford universiteit ontwikkeld.  Het resultaat: verhoging van de conversie met 5 tot 10 procent en een algehele groei van het engagement. Science Rockstars heeft onder meer Wehkamp, V&D, Vente Exclusive en Centraal Beheer als klant.  Webpower heeft klanten zoals Heineken, de Nederlandse Publieke Omroepen en Alibaba. Persuasion profiling sluit volgens het bureau naadloos aan op het doel van webpower: persoonlijke marketing op basis van rijke individuele dataprofielen.

Jacco Bouw (CEO Webpower): “Deze overname betekent voor ons een nieuwe stap in onze missie om met persoonlijke, in data gewortelde marketing optimale conversie te behalen. De kennis en technologie van Science Rockstars is een grote verrijking, met name op het gebied van persuasion profiling. Met deze vernieuwende wijze van profiling en hierdoor nog persoonlijkere online marketing, kan webpower haar klanten verder ondersteunen om 1-op-1 marketing op een eenvoudige wijze echt mogelijk te maken.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in