Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom een cookieless omgeving zo slecht nog niet is

De afschaffing van 3rd party cookies maakt het moeilijker om je audience te identificeren. Identity resolution vormt de oplossing.
Partner
digitalAudience

Het platform van digitalAudience stelt merken, bureaus, uitgevers en technologiepartners in staat om waardevolle databronnen te koppelen aan hun first party data. Hoe we dit doen?

Lees meer

Identify: Verbeter de ROI in digitale marketinguitgaven door klanten en prospects in digitale domeinen te identificeren.

Enrich: Krijg een nauwkeurig inzicht in audiences door webpagina's, CRM-gegevens of campagnes te analyseren. 

Activate: Maak gebruik van onze 30+ integraties om eigen First party data te activeren.

Lees minder
Identity Resolution
Identity Resolution

Identity resolution; een handleiding

Het begrijpen van je doelgroep is de sleutel tot het verkopen van een product, verhaal of idee. Marketeers weten dit als geen ander. Echter zorgt de aanstaande cookieless omgeving voor een afname in mogelijkheden voor uitgevers om hun audience te identificeren. Dit is problematisch, want met zoveel content kanalen en uitgevers wordt het lastiger om je te onderscheiden van de massa en om je doelgroepen op de juiste manier te bereiken. Het wordt lastiger om verbinding te maken.

Er is een oplossing voor dit probleem: identity resolution. In dit whitepaper leggen we de werking, resultaten en mogelijkheden uit. Dus pak een kop koffie, ga zitten en lees verder.

We beginnen bij het begin: wat is identity resolution?

Identity resolution zorgt voor een blijvende herkenning van klanten; het creëert een samenhangend beeld van de personen in je doelgroep op de verschillende transactionele touchpoints. Dit wordt gedaan door offline en/of online data dat is gegenereerd tijdens de marketing journey te verzamelen en deze informatie met elkaar te combineren. Deze verschillende informatiestromen worden aan elkaar gekoppeld in een cross-device grafiek; de identity graph.

Identifiers die afkomstig zijn van verschillende offline en online platforms kunnen aan elkaar worden gekoppeld om de klantidentiteit te bepalen. Hierdoor is het mogelijk om inzichten te verkrijgen, en om targeting en personalisatie op gebruikersniveau toe te passen. 

Met identity resolution worden anonieme gebruikersprofielen gegenereerd en kunnen deze worden geactiveerd in verschillende marketingplatforms. Het is mogelijk om de klant effectief te volgen tijdens de multi-channel marketing journey, de merkbeleving consistent te houden en om meer inkomsten te genereren. Uitgevers en marketeers kunnen niet alleen een beeld opbouwen van hun klanten als individu, maar weten nu ook hoe, waar en wanneer ze hen kunnen bereiken.

Op deze manier wordt het (weer) mogelijk om:

  • Klanten te identificeren,
  • De advertentieruimte met extra datasegmenten te verrijken,
  • Content effectief te personaliseren,
  • Adverteerders betere targeting, meet en attributie mogelijkheden te bieden,
  • Betekenisvolle relaties met klanten te creëren en met merken nieuwe bedrijfsmodellen op te zetten,
  • Doelgroepen te bereiken die je bestaande websitebezoekers weerspiegelen,
  • Je audience, dankzij integraties met bijvoorbeeld Facebook en Google, beschikbaar te maken buiten je netwerk,
  • Privacy te waarborgen, want met identity resolution is het mogelijk om een ​​privacy-compliant beeld van een klant op te bouwen.

Het is nu duidelijk wat identity resolution is en wat het je kan bieden. Maar wat is de exacte werking van identity resolution? En welke resultaten brengt het? Dit lees je in de uitgebreide versie van deze whitepaper over identity resolution. Deze is beschikbaar via onze website

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
digitalAudience

Het platform van digitalAudience stelt merken, bureaus, uitgevers en technologiepartners in staat om waardevolle databronnen te koppelen aan hun first party data. Hoe we dit doen?

Lees meer

Identify: Verbeter de ROI in digitale marketinguitgaven door klanten en prospects in digitale domeinen te identificeren.

Enrich: Krijg een nauwkeurig inzicht in audiences door webpagina's, CRM-gegevens of campagnes te analyseren. 

Activate: Maak gebruik van onze 30+ integraties om eigen First party data te activeren.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in