Vraagtekens bij reputatieonderzoek


Welke bedrijven hebben de beste reputatie? Het Reputation Institute in Hannover vroeg het dit keer aan consumenten in 29 landen. Lego eindigde bovenaan, gevolgd door Ikea en Barilla.
Opvallend is dat er in de top 10 geen Duitse en Nederlandse bedrijven voorkomen. Wel drie Deense (Lego, AP Moller-Maesk en Rockwool) en twee Italiaanse (Barilla en Ferrero).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMisschien moeten we de uitkomsten met een korreltje zou nemen. Want de scores lijken nauw samen te hangen met al dan niet chauvinistische gevoelens bij de respondenten. Zo zijn Duitsers en Nederlanders niet zo gauw geneigd om de loftrompet te steken over bedrijven uit eigen land.
Consumenten in andere landen getuigen juist eerder van hun enthousiasme over bedrijven van eigen bodem. Een vinding die op zich ook een interessant onderzoeksresultaat is.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid