TV-branche verwacht vijf procent groei na daling in 2001
De netto bestedingen voor tv-reclame maken in 2002 naar verwachting een groei door van vijf pct, tot bijna 730 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Die verwachte groei volgt op een daling van de netto tv-bestedingen in 2001 met zes pct, tot 681 miljoen euro (zo’n 1,5 miljard gulden). In 2000 werd er nog 726 miljoen euro (1,6 miljard gulden) op tv besteed. Dat blijkt uit cijfers van Spot (Stichting tot Promotie en Optimalisatie Tv-reclame), op basis van eigen opgaven door de zenders. Onlangs nog haalde het medium tv in de mediabestedingen van BBC een groei van 0,9 pct tot ruim 3 miljard gulden, maar dat zijn bruto-cijfers. Die geven slechts een indruk van de reclamedruk per mediumtype, nettobedragen liggen doorgaans tientallen procenten (voor tv tot meer dan 45 pct) lager.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid