Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-branche verwacht vijf procent groei na daling in 2001

De netto bestedingen voor tv-reclame maken in 2002 naar verwachting een groei door van vijf pct, tot bijna 730 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die verwachte groei volgt op een daling van de netto tv-bestedingen in 2001 met zes pct, tot 681 miljoen euro (zo’n 1,5 miljard gulden). In 2000 werd er nog 726 miljoen euro (1,6 miljard gulden) op tv besteed. Dat blijkt uit cijfers van Spot (Stichting tot Promotie en Optimalisatie Tv-reclame), op basis van eigen opgaven door de zenders. Onlangs nog haalde het medium tv in de mediabestedingen van BBC een groei van 0,9 pct tot ruim 3 miljard gulden, maar dat zijn bruto-cijfers. Die geven slechts een indruk van de reclamedruk per mediumtype, nettobedragen liggen doorgaans tientallen procenten (voor tv tot meer dan 45 pct) lager.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in