Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Together

Reclamebureau Brandfighters geeft je een boost inspiratie door de laatste trends, campagnes en creative ideeën met je te delen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Never ending Mannequin Challenge

related partner content for mobile comes here

Heel wat merken en organisaties hebben meegedaan aan dé viralhype van afgelopen tijd: de Mannequin Challenge. In de Brandfighters TGIF van 18 november heb je al een paar van de leukste filmpjes kunnen zien maar niemand weet waar het vandaan komt en bovenal: waar het voor bedoeld is. Tot nu. Eindelijk heeft een medisch lab in België gedaan waar we allemaal op zaten te wachten. Ze hebben de hype gebruikt om de spierziekte ALS onder de aandacht te brengen. Want voor een ALS patiënt is het elke dag Mannequin Challenge.

 

Save Our Snowmen

Donald J. Trump wil het misschien niet erkennen maar global warming is happening. Cool Effect is een online crowdfunding platform dat co2-uitstoot-verminderende initiatieven steunt. Een neveneffect van de opwarming van de aarde is dat we geen sneeuwpoppen meer kunnen maken. Daarom trekken de sneeuwpoppen massaal naar koudere gebieden. In deze korte mockumentary zien we hoe de verhuizing van de ‘lawine’ sneeuwmannen en -vrouwen verloopt.

H&M Come Together

Kledingmerk H&M kan natuurlijk niet achterblijven na alle kerstreclames dus hebben zij de hulp ingeschakeld van regisseur Wes Anderson (The Grand Budapest Hotel, The Darjeeling Limited). Anderson heeft zijn unieke voorkeur voor stijl doorgevoerd in de kerst ad. Een trein wordt door weersomstandigheden vertraagd waardoor de kerstplannen van de passagiers, waaronder een jongetje dat zonder zijn ouders reist, in het water vallen. De conducteur (Adrien Brody) zorgt toch voor een kerstverrassing. Natuurlijk dragen alle acteurs kleren uit de nieuwe wintercollectie.

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Do it forever

Het is geen geheim dat door het krijgen van kinderen de sexdrive van ouders een beetje wordt ingedamd. Een reisbureau in Denemarken heeft onderzoek gedaan en kwam met een aantal cijfers en feiten die de noodzaak van seks voor de gezondheid benadrukken. Het reisbureau kwam met een ‘Do It Forever’ loyalty program met een vruchtbaarheidsbonus die je korting geeft afgaande op het aantal kids je hebt. Daar kwam een komische reclame uit:

 

Spotify Outdoor

De grootste muziek streamingdienst van de wereld heeft een ‘persoonlijke’ outdoor campagne gelanceerd. In verscheidene steden staan grote billboards met informatie en data over gebruikers en de nummers die zij luisterden. Spotify wil hiermee aantonen dat 2016 toch een raar jaar is geweest. See for yourself:

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in