Overslaan en naar de inhoud gaan

#SXSW15: robots dringen tot de liefde door

Tinderbot slaat toe op SXSW.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder schreef ik al iets over het . Dat was kleinschalig - een klein aantal mensen met borden en slogans, een cameraploeg en dat was het wel. Vandaag kwam er echter nieuws naar buiten dat dat protest wellicht wat verder zal kunnen aanwakkeren.  

related partner content for mobile comes here

Want de robot bleek ook doorgedrongen tot de liefde. Of wat daar in de huidige wereld van social daten voor moet doorgaan.

SXSW-festivalgangers die via Tinder op zoek gaan naar liefde, zouden het afgelopen weekend wel eens gekoppeld kunnen zijn met een robot.

Eén van de werd al swipend op Tinder gematcht met Ava, een prachtige 25-jarige. Helaas voor hem bleek zij niet te bestaan. Ava was een Tinder bot ontworpen om de , die op SXSW in première ging, te bevorderen. 

Ava was redelijk in staat tot een goed – zij het wat afstandelijk - gesprek maar even verder zoeken bracht aan het licht dat Ava&;s Instagram-account slechts twee posts kent: een advertentie voor de Ex Machina première en een korte clip van de film. De foto&;s van Ava blijken die van de  Zweedse actrice Alicia Vikander te zijn, die in de film een gynoid speelt.

Een geslaagde hoax derhalve die buitengewoon goed aansluit op het karakter van zowel het SXSW Interactive festival als het SXSW Filmfestival.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in